Probă de Drum - Volkswagen T-Cross
Cel mai popular segment, dar și cel mai populat, aparține crossoverelor, adică acelor vehicule pe care unii le mai numesc și miniSUV-uri. În rândul acestora se înscrie și modelul T-Cross de la Volkswagen.
Articol de Dan Creța, 05 Februarie 2023, 14:22
Crossoverele sunt mașinile care au alură și pretenții de SUV-uri, dar sunt mai mici și nu dispun de anumite capabilități cum ar fi tracțiunea integrală, garda la sol mai înaltă sau puterea de remorcare superioară. În schimb, sunt mai manevrabile, mai economice și mai accesibile. Așadar, nu e de mirare că acest segment este unul atât de aglomerat în care își dispută supremația circa 20 modele printre care: Dacia Sandero Stepway, Ford Puma, Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona, Kia Stonic, Nissan Juke, Seat Arona, Skoda Kamiq, Peugeot 2008, Renault Captur, Toyota Yaris Cross, Opel Mokka și Crossland, Mazda CX3 și altele. Iar Volkswagen a venit la petrecerea crossoverelor cu mai multe variante: Taigo, T-Roc, T-Cross. Acesta din urmă este un miniSUV compact care oferă destul de mult spațiu la interior și un bun confort în deplasare, chiar și la viteze mari.
Construit pe platforma modelului Polo, T-Cross este mai lung și mai înalt, cu o gardă la sol de 18 cm, ceea ce îl face mai practic. Designul urban tipic german are linii care îl separă clar de competitori, însă dotările standard nu sunt prea generoase. De exemplu, varianta de bază nu are lumini cu LED, ci doar faruri cu halogen. Portbagajul pare mic la prima vedere, dar bancheta posterioară poate fi nu doar rabatată, ci și deplasată în față, astfel încât să încapă mai multe bagaje în spațiul care poate fi mărit, în funcție de nevoi, de la 385 la 455 de litri, caz în care pe scaunele din spate nu mai au loc adulți, ci doar copii mici. Aceștia nu au la dispoziție mânere de susținere în plafon și nici cotiere, iar spațiile de depozitare din portiere nu sunt bine configurate și tot ce pui acolo nu stă fix.
În schimb, mi-a plăcut că sub podeaua portbagajului se mai pot depozita obiecte lângă roata de rezervă. Bordul arată familiar pentru cine a mers cu un Volkswagen fabricat în ultimii 6-7 ani, cu multe suprafețe din plastic tare, dar cu materiale bine îmbinate care reflectă calitatea germană. Este bine configurat, foarte smart și ergonomic, adică totul e la îndemână, cum se spune. Sistemul de infotainment este excelent, cu un ecran tactil de 8 inci cu Apple CarPlay și Android auto, cu butoane fizice pentru cele mai importante comenzi și cu redare audio cristalină. Volanul arată superb și se simte minunat în palme, o senzație amplificată în viraje. T-Cross se conduce foarte ușor și plăcut, iar suspensiile reușesc să absoarbă bine denivelările din carosabil de parcă ar fi o mașină mai mare. În plus, sistemele de asistență a șoferului își fac bine treaba, fără te bată prea mult la cap.
Modelul de test în varianta 1.0 TSI era dotat cu un motor de 1 litru pe benzină cu 110CP și cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte și un cuplu de 200 Nm cu care atingi 100 km/oră în 10 secunde. Nu e impresionant, dar ar trebui să fie suficient. Cine vrea ceva mai iute, există și versiunea cu motor de 1,5 litri și 150CP cu accelerație în 7.8 secunde. Acestea sunt singurele variante de motorizare, nu se produce niciun T-Cross pe diesel și nici hibrid sau electric, și nici cu tracțiune integrală. Volkswagen ne asigură însă că are în portofoliu destule modele pentru orice dorințe și nevoi.