Probă de Drum - Peugeot 5008
Într-o lume a electrificării totale, în care marii constructori prezintă modele verzi, Peugeot și-a permis luxul să ofere un SUV veritabil echipat cu un motor diesel de 2 litri și 180 CP. O apariție seducătoare a unui model clasic, dar care va suferi transformări radicale în viitorul apropiat pentru că francezii au promis electrificarea întregii game.
Articol de Cătălin Cîrnu, 20 Februarie 2023, 21:49
Astrele s-au aliniat într-un weekend în care ninsoarea m-a însoțit pe Valea Prahovei la volanul unui SUV spațios, chiar grandios, care are competitori puternici în piață precum Renault Koleos, Nissan X-Trail sau Skoda Kodiak. Noul 5008 a preluat partea frontală a fratelui mai mic 3008, dar pentru că oferă 7 locuri beneficiază de portiere spate ceva mai mari pentru ca pasagerii din rândul trei să nu fie nevoiți să capete aptitudini de contorsioniști pentru a urca la bord.
Principalul atu rămâne propulsorul Blue HDI de 180 CP comparabil cu cele existente pe modelele premium de la Mercedes sau BMW. La 130 km/h, mașina rulează fără să se forțeze, sistemul cruise control temperând elanul de a apăsa și mai adânc pedala de accelerație. Forța motorului este transmisă de o cutie automată în 8 trepte, cu convertizor de cuplu, care se descurcă impecabil în toate momentele șofatului. Fie în aglomerația citadină sau pe autostradă, fie pe șoselele sinuoase de munte acoperite cu mâzgă sau zăpadă, în care tracțiunea integrală și sistemele electronice îți oferă multă siguranță.
Selectorul automat permite comutarea în mai multe moduri de condus, în funcție de suprafața de rulaj. Pe o zăpadă consistentă, cu un strat de aproximativ 20 cm, Peugeot 5008 s-a descurcat onorabil, dar nu putem vorbi de valențe off road. Orice deviere de la trasa normală era corijată de sistemele care echipează mașina, în greutate de 1.600 de kg, semnificativ mai puțin decât mă așteptam. Ca și la ceilalți constructori, SUV-ul este echipat cu noile sisteme de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și cu cel de frânare automată de ultimă generație.
Consumul mediu în regim mixt s-a stabilizat la valoarea de 6,4 l/100 km, semn că propulsorul și cutia de viteze se împacă de minune. În mod bizar, portbagajul nu se deschide și nici nu se închide în mod automat, o anomalie combătută prin apăsarea clasicului buton amplasat în zona nr de înmatriculare.
În schimb, rafinamentul poate fi descoperit și la interior. Avem parbriz și scaune încălzite, volan îmbrăcat în piele, cameră parcare spate la 180 grade, ecran tactil de 10 inchi cu rezoluție HD și sistem de navigație 3D cu multiple funcții, sub care găsim o claviatură asemănătoare cu cea de la Ford Mustang, dar și un cadran de bord ce poate fi colorat în funcție de gustul șoferului.
Iubitorii muzicii se pot delecta cu sistemul audio ce mizează pe 6 boxe, iar pasagerii au la îndemână prizele de 12 V, dar și pe cele USB amplasate inclusiv pe rândul al doilea. Un SUV util pentru vacanțele unei familii compuse din părinți, bunici și copii, singurii care pot călători bucurându-se de confort pe cele 2 locuri de pe ultimul rând, cele dispuse în portbagaj!