Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Peugeot 5008

Într-o lume a electrificării totale, în care marii constructori prezintă modele verzi, Peugeot și-a permis luxul să ofere un SUV veritabil echipat cu un motor diesel de 2 litri și 180 CP. O apariție seducătoare a unui model clasic, dar care va suferi transformări radicale în viitorul apropiat pentru că francezii au promis electrificarea întregii game.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 20 Februarie 2023, 21:49

Astrele s-au aliniat într-un weekend în care ninsoarea m-a însoțit pe Valea Prahovei la volanul unui SUV spațios, chiar grandios, care are competitori puternici în piață precum Renault Koleos, Nissan X-Trail sau Skoda Kodiak. Noul 5008 a preluat partea frontală a fratelui mai mic 3008, dar pentru că oferă 7 locuri beneficiază de portiere spate ceva mai mari pentru ca pasagerii din rândul trei să nu fie nevoiți să capete aptitudini de contorsioniști pentru a urca la bord.

Principalul atu rămâne propulsorul Blue HDI de 180 CP comparabil cu cele existente pe modelele premium de la Mercedes sau BMW. La 130 km/h, mașina rulează fără să se forțeze, sistemul cruise control temperând elanul de a apăsa și mai adânc pedala de accelerație. Forța motorului este transmisă de o cutie automată în 8 trepte, cu convertizor de cuplu, care se descurcă impecabil în toate momentele șofatului. Fie în aglomerația citadină sau pe autostradă, fie pe șoselele sinuoase de munte acoperite cu mâzgă sau zăpadă, în care tracțiunea integrală și sistemele electronice îți oferă multă siguranță.

Selectorul automat permite comutarea în mai multe moduri de condus, în funcție de suprafața de rulaj. Pe o zăpadă consistentă, cu un strat de aproximativ 20 cm, Peugeot 5008 s-a descurcat onorabil, dar nu putem vorbi de valențe off road. Orice deviere de la trasa normală era corijată de sistemele care echipează mașina, în greutate de 1.600 de kg, semnificativ mai puțin decât mă așteptam. Ca și la ceilalți constructori, SUV-ul este echipat cu noile sisteme de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și cu cel de frânare automată de ultimă generație.

Consumul mediu în regim mixt s-a stabilizat la valoarea de 6,4 l/100 km, semn că propulsorul și cutia de viteze se împacă de minune. În mod bizar, portbagajul nu se deschide și nici nu se închide în mod automat, o anomalie combătută prin apăsarea clasicului buton amplasat în zona nr de înmatriculare.

În schimb, rafinamentul poate fi descoperit și la interior. Avem parbriz și scaune încălzite, volan îmbrăcat în piele, cameră parcare spate la 180 grade, ecran tactil de 10 inchi cu rezoluție HD și sistem de navigație 3D cu multiple funcții, sub care găsim o claviatură asemănătoare cu cea de la Ford Mustang, dar și un cadran de bord ce poate fi colorat în funcție de gustul șoferului.

Iubitorii muzicii se pot delecta cu sistemul audio ce mizează pe 6 boxe, iar pasagerii au la îndemână prizele de 12 V, dar și pe cele USB amplasate inclusiv pe rândul al doilea. Un SUV util pentru vacanțele unei familii compuse din părinți, bunici și copii, singurii care pot călători bucurându-se de confort pe cele 2 locuri de pe ultimul rând, cele dispuse în portbagaj!

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Ştiinţă & Tehnologie 17 Februarie 2025, 20:47

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa

Primul gând te duce la orele de chimie, dar modelul companiei chineze este 02, al doilea după apariția hibridului lansat anul...

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Ştiinţă & Tehnologie 08 Februarie 2025, 10:34

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei

Parisul va găzdui numeroase evenimente menite să consolideze acțiunea internațională pentru dezvoltarea inteligenței...

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Ştiinţă & Tehnologie 03 Februarie 2025, 18:49

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media

Au venit în Parlament reprezentanţii instituțiilor care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică și activitate online.

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Auto. Geely Coolray, forme și culori
Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2025, 11:37

Auto. Geely Coolray, forme și culori

În așteptarea apariției primelor Dacia Bigster pe șosele din țară și din Europa, fanii din lumea auto au rămas surprinși de...

Auto. Geely Coolray, forme și culori
Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Ştiinţă & Tehnologie 30 Ianuarie 2025, 09:57

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute

Apel matinal - Invitat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică, Bitdefender.

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
Ştiinţă & Tehnologie 25 Ianuarie 2025, 12:19

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la ultilizarea spaţiului virtual pentru cursuri online.

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Ştiinţă & Tehnologie 15 Ianuarie 2025, 20:12

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială

120 de state de la nivel mondial vor avea un acces limitat la cipurile americane şi doar 18 sunt considerate sigure pentru...

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Provocările Inteligenței Artificiale
Ştiinţă & Tehnologie 04 Ianuarie 2025, 13:46

Provocările Inteligenței Artificiale

Pe lângă pericolul de rebeliune digitală, există și riscul de a amplifica fenomene precum dezinformarea sau cenzura.

Provocările Inteligenței Artificiale