Probă de Drum – Opel Grandland
Elegant, sportiv, cu comenzi intuitive și cu tehnologii inovatoare – acesta este noul Grandland, SUV-ul mai mare al celor de la Opel, care oferă acum șoferului o experiență complet diferită în cockpit. SUV-ul emblematic al constructorului german dispune de tehnologii suplimentare și de sisteme de asistență pe care până acum clienții le găseau doar în vehiculele de clasă superioară. În plus noul Grandland este echipat și cu Opel Vizor, noua față mult mai interesantă a mărcii.
Articol de Bogdan Predescu, 18 Martie 2023, 08:26
Mult așteptatul SUV Grandland al celor de la Opel a ajuns și la noi pentru o scurtă plimbare, la adăpostul unei interesante culori albastre și cu noul design frontal Vizor, care echipează de acum toate modelele constructorului german. Faceliftul acestui model vine atât cu acest design complet nou în partea din față, cât și cu o gamă generoasă de tehnologii de cea mai nouă generație, la care se adaugă și multe opțiuni de motorizare, inclusiv versiuni plug-in hybrid cu până la 300 CP. Sunt atuuri importante pentru o mașină care încearcă să facă față unei concurențe impresionante, alcătuite din frații de concern Peugeot 3008 și Citroen C5 Aircross, sau de alte modele precum Volkswagen Tiguan, Kia Sportage sau Nissan Qashqai.
Noi ne-am plimbat cu un motor pe benzină de 130 CP asociat unei interesante cutii automate în 8 rapoarte, foarte bine calibrată la turații mari, și cu o atitudine sportivă la drum întins. Motorul a compensat dinamica mai redusă cu un consum decent de combustibil, ceea ce înseamnă că în medie, am reușit să conducem cu mai puțin de 8 litri la suta de kilometri, într-o plimbare de peste 700 km.
La interior, noul model propune o planșă de bord complet nouă, împreună cu un sistem multimedia regândit și un instrumentar de bord digital 100%. Materialele folosite sunt de o calitate bună pentru acest segment, cu planșa de bord acoperită de un plastic moale la atingere, material care se regăsește și pe partea superioară a portierelor. Mai punctăm că spațiile de depozitare sunt generoase, atât în uși, cât și în cotiera centrală, iar în portbagaj ai la dispoziție 514 litri sau 1.652 de litri cu bancheta spate rabatată. Spațiul oferit la interior este destul de generos în față și ceva mai restrictiv pentru pasagerii din spate, cu zona pentru genunchi destul de mică și cu un confort la nivelul capului doar pentru cei care nu depășesc o înălțime de 1.80 – 1.85 m.
Una din noile tehnologii prezente pe Opel Grandland este Night Vision, un produs care se bazează pe camera cu infraroșu a sistemului, care detectează oameni și animale cu până la 100 de metri în fața mașinii în direcția de deplasare, pe baza diferenței de temperatură față de împrejurimi, o tehnologie benefică mai mult pentru cei care locuiesc în zonele rurale neiluminate. Și dacă tot vorbim de lumină, să mai punctăm și noile faruri LED care folosesc tehnologia Pixel LED, care se pare că performează mai bine decât sistemele Matrix LED. Aceste faruri inteligente au câte 84 de leduri la dispoziție (168 în total) ce pot fi controlate individual de sistemele mașinii pentru o iluminare optimă în toate condițiile.
Așadar, lumină să fie să te bucuri de un drum cu noul SUV al celor de la Opel, un Grandland care are toate motivele să stea mândru în apriga luptă pentru supremație în acest aglomerat segment.