Probă de Drum – Mitsubishi ASX 2023
Constructorul japonez Mitsubishi, parte a alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, și-a revizuit în ultima perioadă planurile de a părăsi Europa, iar acest lucru se vede în gama de modele care începe să crească cu versiuni noi împrumutate din alianță, așa cum este și cazul noului ASX, un model care a preluat acum multe elemente de la Renault, mai precis din noul SUV al francezilor, Captur.
Articol de Bogdan Predescu, 29 Aprilie 2023, 06:58
Modelul japonezilor ASX este un SUV de clasă mică, intrat prima dată în gama Mitsubishi în 2010, iar denumirea vine de la Active Sports Crossover și a fost adaptată pentru piața din Europa. SUV-ul ASX a venit în testul nostru în versiunea MildHybrid cu motor de 1.3 litrii și 158 CP și cu un cuplu maxim de 270 NM, pus în funcțiune prin intermediul unei cutii automate în 7 rapoarte. Ca orice mașină de test care se respectă, și modelul încercat de noi a venit în echiparea de top Instyle, care aduce față de alte dotări și o trapă de plafon panoramică acționată electric, tapițerie din piele, ornamente din lemn, încărcare wireless și scaun șofer reglabil electric pe 6 direcții.
Foarte plăcut este acum și interiorul mașinii care propune chiar în fața șoferului un Display Multi-Information color, care încorporează vitezometrul și tahometrul, dar care oferă și informații actualizate despre modul de condus și altele. Iar la altele aș dori să remarc distanța evaluată în secunde raportat la mașina din față, pentru a putea să gestionezi cât mai bine modul în care participi în siguranță la trafic. Lângă volan avem ecranul infotainment al vehiculului, mai precis în centrul bordului mașinii, un ecran care poate deveni și o extensie a smartphone-ului prin Android Auto sau Apple CarPlay. Mașina stă bine și la spațiile de depozitare care însumeze cam 27 de litri, fără a uita de spațiul dedicat pentru încărcarea telefonului mobil sau de spațiul generos din portiere.
La capitolul sistemele de siguranță moderne, Mitsubishi s-a aliniat tendințelor din piață și oferă pe ASX un pachet generos de sisteme noi, precum: sistem automat de frânare cu funcție pentru detectarea pietonilor, asistent pentru menținerea benzii de rulare, sistemul pentru monitorizarea unghiului mort, asistentul pentru fază lungă și o tehnologie capabilă să avertizeze șoferul cu privire la traficul din spate.
Nu este cea mai tare, dar pentru un SUV de clasă mică avem o capacitate a portbagajului de 332 de litri care este ok, mai ales că poate crește cu încă 69 de litri atunci când bancheta spate culisantă se află în poziţia avansată. Iar la capitolul dezavantaje aș pune spațiul interior la nivelul capului, mai ales pentru pasagerii din spate, dar acestea sunt condițiile pentru SUV-urile de clasă mică, mai ales cele cu un design sportiv în spate, chiar dacă se vorbește mai mult despre filozofia de design „lat și stabil”, dar nu și despre puțin ”înghesuit”.
În final este bine să nu uităm că mașina este bazată pe platforma Renault-Nissan-Mitsubishi CMF-B, fiind un SUV compact dezvoltat special pentru piața europeană. Mașina este produsă la uzina Renault din Valladolid Spania și este prezentă în showroom-urile Mitsubishi Motors pe piețele europene începând cu luna martie a acestui an.