Probă de Drum - Mazda CX-60
În 2022, compania Mazda a lansat cel mai important model conceput în ultimii 10 ani și, în același timp, cea mai puternică mașină de serie pe care a produs-o vreodată. Noua Mazda CX-60 introduce prima tehnologie plug-in hybrid integral a companiei pe piața europeană a SUV-urilor.
Articol de Dan Creța, 05 Decembrie 2022, 13:57
Noua Mazda CX-60 reprezintă tot ceea ce compania a integrat în ADN-ul său în ultimii 100 de ani, de la un design deosebit de atractiv până la cele mai recente inovații în domeniul tehnologiilor centrate pe om. Dincolo de performanța dinamică de top și de specificațiile tehnice impresionante ale SUV-ului cu motor față și tracțiune spate, mașina e o adevărată poveste a tradițiilor japoneze care îmbină inteligența cu eleganța.
Cele mai recente evoluții ale designului Kodo țesute în duritatea arhitecturii uimitoare a mașinii sunt conceptul japonez de Ma sau frumusețea calmă și demnă a spațiului, conceptele Kaichou care amestecă armonios diferite materiale și texturi, ca lemnul de arțar, pielea nappa, materialele textile japoneze și ornamente cromate, și arta Musubu care oferă inspirația pentru cusăturile detaliate de pe tabloul de bord. Estetica japoneză Hacho asigură un echilibru asimetric sau diferențe intenționate prin care diversele modele și fire ale țesăturilor răspund sensibil la schimbările de lumină, iar tehnică japoneză de cusut Kakenui creează cusături „suspendate” cu spații între țesăturile tapițeriei care dezvăluie o mică parte din materialul de dedesubt. În anumite clipe, Mazda CX-60 e ca un templu în care te mulțumești doar să stai și să respiri.
Ansamblul de tehnologii axate pe om a fost rafinat pentru a perfecționa experiența de condus Jinba-Ittai și răspunde pe loc nevoilor individuale ale șoferului care, ajuns la bord, este recunoscut de sistemul de personalizare inteligent. Acesta ajustează automat elementele din jur – scaunul, volanul, oglinzile, displayul și setările de sunet și control ale climei – potrivit preferințelor personale. Mazda CX-60 PHEV este un hibrid plug-in care combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu un motor electric mare de 100 kW, o transmisie automată cu opt rapoarte și o baterie care îi asigură o autonomie pur electrică de circa 65 de km la o viteză mai mică de 100 km/oră. Ceea ce nu e foarte mult, dar suficient pentru 2-3 zile de traseu urban de acasă până la serviciu și retur, poate chiar și la cumpărături sau la un film, fără nevoia de reîncărcare.
Cu 327 CP și un cuplu de 500 Nm, CX-60 accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde și este cea mai puternică mașină de serie produsă vreodată de Mazda. Foarte posibil să fie și printre cele mai manevrabile, cu o ținută de drum și o dinamică de condus excelente, similare celor din categoria premium. E un lucru care se datorează poziționării bateriei cât mai jos posibil ceea ce îi asigură un centru de greutate scăzut, în combinație cu tracțiunea integrală permanentă și transferul de cuplu între axe antrenate de cardan.
Este cu adevărat o mașină reușită care intră însă pe o piață extrem de competitivă unde are rivali redutabili: de la Toyota RAV-4 și Hyundai Tucson până la Volvo XC60, Audi Q5, BMW X3 și Lexus NX, toate în variante plug-in hibrid. Noua Mazda CX-60 dispune de o gamă completă de tehnologii de siguranță avansate care asistă șoferul printre care un sistem de monitorizare 360 de ultimă generație, un asistent inteligent de frânare pentru detectarea pietonilor și un sistem de monitorizare a unghiului mort cu avertizare la coborâre. Totodată, modelul prezintă proprietăți remarcabile de protejare a mediului cu emisii de noxe extrem de reduse. Odată cu lansarea lui CX-60, Mazda face un pas important către îndeplinirea scopului său de a fi complet neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Iar în următorii ani, compania va dezvolta o gamă largă de mașini electrificate, de toate dimensiunile, folosind o singură platformă comună.