Probă de Drum – Hyundai Tucson PHEV
Limbajul de design al modelului Hyundai TUCSON are ca sursa de inspiratie conceptul Vision T, prezentat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles în 2019. Modelul de clasa SUV, care se afla la cea de-a patra generație, a devenit unul dintre cele mai râvnite SUV-uri compacte în Europa, și datorită designului special, dar și pentru pachetul tehnologic bogat și gama variată de motorizări. Odată cu lansarea pe piață a propulsoarelor hybrid și plug-in hybrid, constructorul coreean pune al dispoziția clienților una din cele mai variate game de sisteme de propulsie electrificate din segmentul modelelor SUV de clasă compactă.
Articol de Bogdan Predescu, 24 Decembrie 2022, 09:53
Prima impresie este cea mai importantă la o mașină, iar noul design al SUV-ului Tucson al celor de la Hyundai profită din plin de acest avantaj. Odată cu actuala generație Elantra, constructorul coreean a introdus filozofia de design denumită ”Sensous Sportiness”, iar SUV-ul Tucson a fost al doilea model construit cu acest stil care aduce în prim plan luminile frontale integrate în grila radiatorului, care transformă complet identitatea mașinii. Părțile laterale ale bolidului sunt dominate de unghiuri și forme ascuțite, care dau o notă diferită mașinii, iar partea din spate propune o bară luminoasă care se întinde pe toată lățimea, cu o semnătură distinctă, mai ales pe timp de noapte.
La interior avem forme fluide și o eleganță discretă oferită de materialele bine alese, cu piele în echiparea de lux pe care am testat-o, dar și cu zone cu materiale plastice tari însă doar în partea de jos, pentru a nu ieși în evidență. Butoanele sunt amplasate la îndemâna utilizatorului iar sistemul de infotainment utilizează două ecrane de 10,25 inch, cu o rezoluție bună și cu o mulțime de afișaje și meniuri.
Nu zic prea multe de scaunele îmbrăcate în piele, cu reglaje electrice, încălzite, dar și ventilate, sau de bancheta spate care are încălzire pe două trepte, iar ocupanții acesteia beneficiază și de perdeluțe care să îi apere de soare, pentru că la pretențiile SUV-ului aceste detalii sunt la capitolul normal, așa cum ar trebui să fie și plafonul panoramic care aduce un plus luminozitate la interior. Așa că trecem la unitatea de propulsie cu motorul pe benzină de 1.6 litri care dezvoltă 180 de cai putere și 265 Nm, la care se adaugă motorul electric care aduce un plus de încă 60 de cai și 264 Nm. În total, sistemul hibrid gândit de Hyundai pune la dispoziție 230 de cai putere și 350 Nm, super suficient pentru orice drum de la noi, sau din călătoriile Europene pe care le putem face în 2023.
Nu putem trece însă peste capitolul tehnologii inovatoare, capitol la care noul Tucson stă foarte bine. Este și normal să fie așa, mai ales când vorbim despre un SUV care are de toate, de la camere cu vedere la 360 de grade, la opțiunea de a muta mașina cu ajutorul butoanelor de pe cheie. Așa că nu mai băgăm în seamă faptul că nu îi lipsesc sistemele de siguranță obișnuite, cum ar fi asistentul pentru menținerea benzii, frânarea autonomă de urgență sau monitorizarea unghiului mort. Pentru că, trebuie să remarcăm, una dintre cele mai interesante funcții ale camerelor instalate în oglinzi, respectiv aceea de a oferii imagini, pe fiecare dintre cele două cadrane ale tabloului de bord, de fiecare dată când semnalizezi, sistemul acționând ca o oglindă suplimentară.
Mai punctăm în final că SUV-ul Hyundia Tucson PHEV stă foarte bine în aglomerata concurență a segmentului, acolo unde spre exemplu, Volkswagen Tiguan a fost liderul SUV-urilor compacte în Europa în 2020. Mai adăugăm pe lista concurenților modele precum Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Kia Sportage, Honda CR-V sau Opel Grandland X, ca să spunem doar câteva modele de pe piață.