Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de drum cu Mini Cooper S Cabrio

În lumea auto există mașini și mașini. Unele, puține la număr, se disting de restul turmei. Fie sunt mai cu zvâc, adică puternice, fie mai cu moț, adică extravagante sau inedite. Un exemplu perfect pentru această ultimă categorie este Mini, o marcă plină de personalitate. Dacă la început, Mini era exclusiv un automobil micuț de oraș, odată cu trecerea timpului, acesta a tot crescut în dimensiuni din motive de utilitate și siguranță. Iar gama s-a extins și, alături de hatchback-ul original, au apărut o decapotabilă, un break și un crossover.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 22 August 2023, 21:48

Mini este într-adevăr o marcă aparte. Unii ar spune că este chiar exclusivistă sau de lux, dar nu neapărat din perspectiva prețului, cât mai ales a calității și a atenției la detalii. Este o mașină absolut adorabilă care emană personalitate din fiecare linie a caroseriei și denotă caracter cu fiecare cusătură și îmbinare din habitaclu. În plus, noul Mini Cooper S e mai avansat ca niciodată din punct de vedere tehnologic. Bazat pe o platformă BMW, echipat cu motor BMW, Mini este considerat un vehicul premium și datorită ingineriei germane de top. Pachetul Sidewalk Edition al mașinii testate include acces fără cheie, oglinzi cu estompare automată, radio prin satelit Sirius XM, sistem audio Harman Kardon, afișaj în zona parbrizului și ecran mare tactil montat în inelul clasic de decor central al tabloului de bord, care dispune de iluminare LED cu 12 culori jucăușe în funcție de setările mașinii. Noul Mini Cooper primește o nouă grilă, bare de protecție redesenate, faruri cu LED standard însoțite de superbele stopuri Union Jack și alte zone reproiectate, de la mânerele ușilor și ornamentele arcului roții până la capacul de la rezervor și gurile de evacuare. Competitorii de top pentru Mini Cooper, ținând cont de clasă, finisare și nivel tehnologic, ar fi modele premium de la Audi, BMW, Mercedes sau Volvo, dar la versiunea cabriolet rivalii corecți sunt Mazda MX-5, Fiat 500 C, DS 3 Cabrio sau BMW Z4 Roadster.

Mini Cooper e puțin mai spațioasă, dar la fel ca alte decapotabile, poate fi inconfortabilă pentru persoanele înalte, iar pe bancheta din spate încap doar copii sau adulți minioni. La bord, Mini arată și se simte așa cum trebuie: retro cu suprapuneri de tehnologie modernă și posibilitatea de personalizare suplimentară printr-o gama largă de culori, materiale și alte opțiuni. E limpede că nu este o mașină pentru minimaliști. Pune accent pe formă mai mult decât pe funcționalitate și preferă designul și strălucirea în locul simplității și utilității. În mod surprinzător, portbagajul e foarte încăpător, iar acoperișul textil care poate fi ridicat sau coborât în doar 18 secunde nu ocupă mult loc când este rabatat.

Propulsat de un motor turbo de 2 litri și 178 CP Mini Cooper S ajunge la 100 km/oră în 7 secunde cu un cuplu care face să scârțăie roțile la plecarea de pe loc, mai ales în modulul Sport care grăbește răspunsul accelerației. Totuși, nu este o mașină sport, ci mai degrabă una care imită un comportament suficient de dinamic încât să dea fiori de plăcere cuiva care vrea să se strecoare fluid prin trafic. Dacă prima generație Mini relansată acum 22 de ani era mai mică și mai conectată la drum, noua generație se simte parcă prea mare și prea rafinată și asistată la manevre. Însă, din punctul de vedere al siguranței rutiere nu este un lucru rău. Fără îndoială, există acel ”factor wow” de care să te bucuri. Cu mașina decapotată, la răsărit, în aerul răcoros al dimineții, la intrarea pe Autostrada Soarelui, în loc să folosesc deflectorul de vânt, am preferat să cobor acoperișul.

Cu mașina închisă, zgomotul anvelopelor pe asfalt pătrunde ușor în interior, dar sistemul audio de înaltă fidelitate acoperă zgomotul ambiental chiar și la viteze mari. Până la urmă, sunt foarte multe lucruri de apreciat la acest model ca premiu de consolare pentru prețul de achiziție. Totuși, valoarea inerentă a unui Mini Cooper nu are de-a face cu prețul său, ci mai mult cu moștenirea sa britanică și cu entuziasmul oferit de experiența de condus, cu designul efervescent și aspectul extrem de simpatic, pe care îl poți personaliza până în punctul în care e posibil să nu mai vezi un Mini exact la fel. Iar asta, pentru unii, nu are preț.

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Ştiinţă & Tehnologie 17 Februarie 2025, 20:47

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa

Primul gând te duce la orele de chimie, dar modelul companiei chineze este 02, al doilea după apariția hibridului lansat anul...

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Ştiinţă & Tehnologie 08 Februarie 2025, 10:34

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei

Parisul va găzdui numeroase evenimente menite să consolideze acțiunea internațională pentru dezvoltarea inteligenței...

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Ştiinţă & Tehnologie 03 Februarie 2025, 18:49

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media

Au venit în Parlament reprezentanţii instituțiilor care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică și activitate online.

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Auto. Geely Coolray, forme și culori
Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2025, 11:37

Auto. Geely Coolray, forme și culori

În așteptarea apariției primelor Dacia Bigster pe șosele din țară și din Europa, fanii din lumea auto au rămas surprinși de...

Auto. Geely Coolray, forme și culori
Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Ştiinţă & Tehnologie 30 Ianuarie 2025, 09:57

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute

Apel matinal - Invitat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică, Bitdefender.

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
Ştiinţă & Tehnologie 25 Ianuarie 2025, 12:19

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la ultilizarea spaţiului virtual pentru cursuri online.

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Ştiinţă & Tehnologie 15 Ianuarie 2025, 20:12

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială

120 de state de la nivel mondial vor avea un acces limitat la cipurile americane şi doar 18 sunt considerate sigure pentru...

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Provocările Inteligenței Artificiale
Ştiinţă & Tehnologie 04 Ianuarie 2025, 13:46

Provocările Inteligenței Artificiale

Pe lângă pericolul de rebeliune digitală, există și riscul de a amplifica fenomene precum dezinformarea sau cenzura.

Provocările Inteligenței Artificiale