Proba de drum cu Mini Cooper S Cabrio
În lumea auto există mașini și mașini. Unele, puține la număr, se disting de restul turmei. Fie sunt mai cu zvâc, adică puternice, fie mai cu moț, adică extravagante sau inedite. Un exemplu perfect pentru această ultimă categorie este Mini, o marcă plină de personalitate. Dacă la început, Mini era exclusiv un automobil micuț de oraș, odată cu trecerea timpului, acesta a tot crescut în dimensiuni din motive de utilitate și siguranță. Iar gama s-a extins și, alături de hatchback-ul original, au apărut o decapotabilă, un break și un crossover.
Articol de Dan Creța, 22 August 2023, 21:48
Mini este într-adevăr o marcă aparte. Unii ar spune că este chiar exclusivistă sau de lux, dar nu neapărat din perspectiva prețului, cât mai ales a calității și a atenției la detalii. Este o mașină absolut adorabilă care emană personalitate din fiecare linie a caroseriei și denotă caracter cu fiecare cusătură și îmbinare din habitaclu. În plus, noul Mini Cooper S e mai avansat ca niciodată din punct de vedere tehnologic. Bazat pe o platformă BMW, echipat cu motor BMW, Mini este considerat un vehicul premium și datorită ingineriei germane de top. Pachetul Sidewalk Edition al mașinii testate include acces fără cheie, oglinzi cu estompare automată, radio prin satelit Sirius XM, sistem audio Harman Kardon, afișaj în zona parbrizului și ecran mare tactil montat în inelul clasic de decor central al tabloului de bord, care dispune de iluminare LED cu 12 culori jucăușe în funcție de setările mașinii. Noul Mini Cooper primește o nouă grilă, bare de protecție redesenate, faruri cu LED standard însoțite de superbele stopuri Union Jack și alte zone reproiectate, de la mânerele ușilor și ornamentele arcului roții până la capacul de la rezervor și gurile de evacuare. Competitorii de top pentru Mini Cooper, ținând cont de clasă, finisare și nivel tehnologic, ar fi modele premium de la Audi, BMW, Mercedes sau Volvo, dar la versiunea cabriolet rivalii corecți sunt Mazda MX-5, Fiat 500 C, DS 3 Cabrio sau BMW Z4 Roadster.
Mini Cooper e puțin mai spațioasă, dar la fel ca alte decapotabile, poate fi inconfortabilă pentru persoanele înalte, iar pe bancheta din spate încap doar copii sau adulți minioni. La bord, Mini arată și se simte așa cum trebuie: retro cu suprapuneri de tehnologie modernă și posibilitatea de personalizare suplimentară printr-o gama largă de culori, materiale și alte opțiuni. E limpede că nu este o mașină pentru minimaliști. Pune accent pe formă mai mult decât pe funcționalitate și preferă designul și strălucirea în locul simplității și utilității. În mod surprinzător, portbagajul e foarte încăpător, iar acoperișul textil care poate fi ridicat sau coborât în doar 18 secunde nu ocupă mult loc când este rabatat.
Propulsat de un motor turbo de 2 litri și 178 CP Mini Cooper S ajunge la 100 km/oră în 7 secunde cu un cuplu care face să scârțăie roțile la plecarea de pe loc, mai ales în modulul Sport care grăbește răspunsul accelerației. Totuși, nu este o mașină sport, ci mai degrabă una care imită un comportament suficient de dinamic încât să dea fiori de plăcere cuiva care vrea să se strecoare fluid prin trafic. Dacă prima generație Mini relansată acum 22 de ani era mai mică și mai conectată la drum, noua generație se simte parcă prea mare și prea rafinată și asistată la manevre. Însă, din punctul de vedere al siguranței rutiere nu este un lucru rău. Fără îndoială, există acel ”factor wow” de care să te bucuri. Cu mașina decapotată, la răsărit, în aerul răcoros al dimineții, la intrarea pe Autostrada Soarelui, în loc să folosesc deflectorul de vânt, am preferat să cobor acoperișul.
Cu mașina închisă, zgomotul anvelopelor pe asfalt pătrunde ușor în interior, dar sistemul audio de înaltă fidelitate acoperă zgomotul ambiental chiar și la viteze mari. Până la urmă, sunt foarte multe lucruri de apreciat la acest model ca premiu de consolare pentru prețul de achiziție. Totuși, valoarea inerentă a unui Mini Cooper nu are de-a face cu prețul său, ci mai mult cu moștenirea sa britanică și cu entuziasmul oferit de experiența de condus, cu designul efervescent și aspectul extrem de simpatic, pe care îl poți personaliza până în punctul în care e posibil să nu mai vezi un Mini exact la fel. Iar asta, pentru unii, nu are preț.