Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum – BMW X5 3.0

Despre performanțele noului bolid lansat în acest an de casa bavareză poate povesti orice fan al mărcii, întrucât motorul diesel de 3 litri și cutia de viteze automată Steptronic fac parte din ADN.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 06 Noiembrie 2023, 16:31

Pentru un șofer ca mine, cu o mașină Euro 4 echipată cu un benzinar de 1,4 litri, testul suprem este dat de consumul de carburant, mult mai mic pentru noul X5 care zburdă pe șosea, cu mai puțin de 10 l/100 km în aglomerația citadină sau pe autostradă, în regim de viteză maximă permisă de codul rutier. Atent la drum nu am închis ochii, dar m-au trecut fiorii gândindu-mă la varianta propulsată de un V8 biturbo de 4,4 litri, cu propulsie mild-hybrid, care dezvoltă 523 CP, accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde.

Noua culoare oferită în spectrul gândit de designerii germani, un verde metalizat de vară întârziată, m-a surprins plăcut, pentru că nu-mi imaginam un astfel de SUV decât alb sau negru.

Verde, verde, o culoare care se asortează de minune cu pielea maro care îmbracă scaunele, amintindu-mi de primele jambiere din cariera mea de fotbalist amator cu veleități de star în curtea școlii.

Noul X5 păstrează tradiția și rămâne fidel principiilor care au permis mărcii să se bucure de popularitate transformată în vânzări remarcabile. Tehnologia de vârf te învăluie în mistere pe care trebuie să le descifrezi în parcare înainte să apeși pedala de accelerație. Iar inteligența artificială este prezentă la tot pasul, inclusiv prin intermediul ”șefului de cabinet”. Asistentul personal poate fi apelat vocal, ușurându-ți șofatul fără să îți iei privirea de la drum în căutarea unei stații de carburant.

Iar conversația poate continua în funcție de nevoi și dorințe. Poți primi detalii despre cel mai apropiat supermarket sau despre mall-ul unde poți viziona un film preferat, și câte și mai câte.

Și pentru că vorbim despre un SUV premium, rafinamentul și luxul te copleșesc. Șoferul și pasagerul din dreapta sa pot beneficia de masaj în scaune, lombar, cervical și nu numai. Scaunele electrice sunt ajustabile, cu funcție de memorie și asigură un nivel ridicat de confort și ergonomie. M-aș fi așteptat ca și călătorii de pe bancheta spate să se bucure de aceleași satisfacții, dar e cam singurul minus găsit de un cârcotaș, aceștia putând opta pentru setările personale ale fluxului de aer condiționat sau de prizele USB special destinate lor.

Iar datorită sistemului de infotainment iDrive de ultimă generație, pasagerii se pot bucura de divertisment de înaltă calitate și navigație intuitivă. Ecranul curbat, format dintr-un ecran tactil de 12,3 inci și un ecran de 14,9 inci pentru șofer, oferă un design modern și funcțional.

Aminteam și de tehnologia de vârf, care poate face diferența între modelele concurente în acest segment precum noul W Touareg sau Audi Q 7, ambele cu propulsor diesel de 3 litri. Noul X5 mizează și pe o serie de funcții de siguranță avansate, precum frânare automată de urgență, asistență activă la menținerea benzii, monitorizare a punctelor moarte, faruri adaptive și asistență la parcare.

Și mai are și un preț.....pe care vă las să-l descoperiți singuri!

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 12:25

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA

Compania Ford Otosan a lansat modelul Puma Gen-E, primul automobil electric 100%, de serie, fabricat în ţara noastră, la...

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm
Proba de drum - BMW 120d
Ştiinţă & Tehnologie 24 Noiembrie 2024, 07:08

Proba de drum - BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel...

Proba de drum - BMW 120d