Probă de Drum – BMW X5 3.0
Despre performanțele noului bolid lansat în acest an de casa bavareză poate povesti orice fan al mărcii, întrucât motorul diesel de 3 litri și cutia de viteze automată Steptronic fac parte din ADN.
Articol de Cătălin Cîrnu, 06 Noiembrie 2023, 16:31
Pentru un șofer ca mine, cu o mașină Euro 4 echipată cu un benzinar de 1,4 litri, testul suprem este dat de consumul de carburant, mult mai mic pentru noul X5 care zburdă pe șosea, cu mai puțin de 10 l/100 km în aglomerația citadină sau pe autostradă, în regim de viteză maximă permisă de codul rutier. Atent la drum nu am închis ochii, dar m-au trecut fiorii gândindu-mă la varianta propulsată de un V8 biturbo de 4,4 litri, cu propulsie mild-hybrid, care dezvoltă 523 CP, accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde.
Noua culoare oferită în spectrul gândit de designerii germani, un verde metalizat de vară întârziată, m-a surprins plăcut, pentru că nu-mi imaginam un astfel de SUV decât alb sau negru.
Verde, verde, o culoare care se asortează de minune cu pielea maro care îmbracă scaunele, amintindu-mi de primele jambiere din cariera mea de fotbalist amator cu veleități de star în curtea școlii.
Noul X5 păstrează tradiția și rămâne fidel principiilor care au permis mărcii să se bucure de popularitate transformată în vânzări remarcabile. Tehnologia de vârf te învăluie în mistere pe care trebuie să le descifrezi în parcare înainte să apeși pedala de accelerație. Iar inteligența artificială este prezentă la tot pasul, inclusiv prin intermediul ”șefului de cabinet”. Asistentul personal poate fi apelat vocal, ușurându-ți șofatul fără să îți iei privirea de la drum în căutarea unei stații de carburant.
Iar conversația poate continua în funcție de nevoi și dorințe. Poți primi detalii despre cel mai apropiat supermarket sau despre mall-ul unde poți viziona un film preferat, și câte și mai câte.
Și pentru că vorbim despre un SUV premium, rafinamentul și luxul te copleșesc. Șoferul și pasagerul din dreapta sa pot beneficia de masaj în scaune, lombar, cervical și nu numai. Scaunele electrice sunt ajustabile, cu funcție de memorie și asigură un nivel ridicat de confort și ergonomie. M-aș fi așteptat ca și călătorii de pe bancheta spate să se bucure de aceleași satisfacții, dar e cam singurul minus găsit de un cârcotaș, aceștia putând opta pentru setările personale ale fluxului de aer condiționat sau de prizele USB special destinate lor.
Iar datorită sistemului de infotainment iDrive de ultimă generație, pasagerii se pot bucura de divertisment de înaltă calitate și navigație intuitivă. Ecranul curbat, format dintr-un ecran tactil de 12,3 inci și un ecran de 14,9 inci pentru șofer, oferă un design modern și funcțional.
Aminteam și de tehnologia de vârf, care poate face diferența între modelele concurente în acest segment precum noul W Touareg sau Audi Q 7, ambele cu propulsor diesel de 3 litri. Noul X5 mizează și pe o serie de funcții de siguranță avansate, precum frânare automată de urgență, asistență activă la menținerea benzii, monitorizare a punctelor moarte, faruri adaptive și asistență la parcare.
Și mai are și un preț.....pe care vă las să-l descoperiți singuri!