Probă de Drum - BMW iX3
Bavarezii au păstrat alura fratelui X3, dar crossoverul a preluat și particula i pentru că beneficiază doar de propulsie electrică alături de tehnologia de ultimă geberație. Diferențele sunt vizibile încă de la exterior, albastrul fiind culoarea prezentă discret pe grila față, pe praguri, pe aripă sau pe logoul de pe capotă. Cea care ascunde privirii motorul de 286 de CP, acoperit de un înveliș de plastic ce trebuie scos dacă vrei să umbli la dedesubturile mașinii, la caseta de direcție de exemplu sau la bidonul cu lichid de curățat parbrizul, singurul pe care îl poți accesa pentru realimentare. Totul este compact.
Articol de Cătălin Cîrnu, 27 Februarie 2023, 14:32
Odată urcat la volan descoperi bordul îmbrăcat în piele cu inserții din lemn pe portiere și ești întâmpinat cu mesajul de bun venit apărut pe ecranul de bord, digital, iar prin simpla apăsare a butonului start...iX3 este gata de drum. Prima privire este ațintită spre stânga cadranului unde sunt afișate autonomia și nivelul acumulatorului. Sistemul media și consola au fost preluate de la X3, cu un selector ce poate fi comutat într-unul dintre modulele Sport, Confort sau EcoPro. În mod rezonabil, Eco Pro este pentru șofatul în oraș, iar selecția Confort rămâne perfectă pentru mersul întins. Valențele sportive oferă un plus de putere pentru momentele cu adrenalină, mașina având nevoie de sub 7 secunde pentru a prinde 100 de km/h. Viteza maximă conform specificațiilor tehnice este limitată la 180 km/h, iar autonomia bateriei de 74 kwh amplasată între punți trece de 350 de km.
Pentru că vorbim despre o mașină full electrică merită să vă mai spun că am apelat la o stație de încărcare rapidă de 70 kwh, iar în aproximativ 30 de minute, nivelul bateriei a crescut de la 20% la 80%, plătind pentru 34 de kw suma de 85 de lei, echivalentul a 12 litri de motorină standard.
Bancheta spate tot din piele oferă confort suficient pentru doi adulți și un copil, dar persoana din mijloc are spațiu restrâns la picioare din cauza tunelului median al sistemului inteligent de tracțiune eDrive aflat la cea de-a cincea generație. Aer condiționat și două prize USB completează facilitățile pasagerilor din spate.
BMW iX3 vine din China, asta ca să zâmbim un pic amintindu-ne de Dacia Spring. Este echipat cu multiple sisteme de siguranță precum asistentul pentru menținerea benzii de rulare, sistemul cu funcții de pre-încălzire, suspensia adaptivă cu amortizoare controlate electronic, dar și cu un portbagaj generos.
Crossoverul bavarezilor mizează așadar pe cea mai nouă tehnologie combinată cu un design interior clasic, cu iz retro, încercând să puncteze decisiv pe un segment în care rivalii sunt prezenți cu modele ca Audi e-Tron, Mercedes EQC sau Jaguar I-PACE.