Probă de Drum - BMW 3 Touring
Noua variantă Touring din celebra serie 3 a casei bavareze le-a oferit fanilor acestui segment o mașină puternică și frumoasă, atribute la care BMW a plusat cu cele mai noi soluții tehnologice, precum sistemul mild-hibrid capabil să asigure, datorită motorului electric, un plus de sprijin la pornirea și accelerația propulsorului principal prin regenerarea energiei bateriei în momentele de frânare.
Articol de Cătălin Cîrnu, 10 Decembrie 2022, 10:34
Breakul celor de la BMW mizează pe clasicul diesel de 3 litri, cu 6 cilindri în linie și 2 turbine, cuplat la o cutie de viteze automată septronic sport în 8 trepte. Nu puteau lipsi padelele de pe volan, iar instrumentele de bord, finisate în piele, îți dau senzația că te afli într-o sală de cinema, grație coloritului pe care îl poți ajusta din setările digitale. Comenzile vocale pot fi preluate la activarea sistemului connected drive, iar discuția cu asistentul personal îți poate oferi răspunsuri la multiple întrebări precum distanța rămasă până la destinație, date despre starea vremii, activarea ventilației sau încălzirea scaunelor ori navigarea spre cel mai apropiat punct de aprovizionare cu combustibil sau centru de cumpărături.
Seria 3 touring este un break din clasa medie, agil și versatil, cu valențe ultrasportive, în funcție de modulul ales din selectorul aflat la îndemână, pe consola dintre cele două scaune sport din față. Pentru mai mult confort, șoferul primește bonus un suport lombar ajustabil încorporat în scaunul cu memorie. Bancheta spate oferă spațiu suficient pentru trei adulți bine clădiți, iar portbagajul generos beneficiază de șine metalice transversale pe care să lunece ușor bagajele voluminoase. În momentul în care automobilul începe deplasarea sau este parcat în rampă, un sistem de membrane de cauciuc se extinde peste șinele metalice pentru fixarea obiectelor. Interesantă și găselnița hayonului divizat în 2 părți precum cel întâlnit la X5, de unde a preluat și ruloul controlat electric.
Cei 286 de CP asigură o accelerație sprintenă pentru a atinge 100 km/h în 5,2 secunde, iar stabilitatea pe șosea este impecabilă, cu suspensii ușor rigide pe șoselele vălurite. Dar mașina îți dă senzația că se lipește de șosea ajutată de șasiul adaptiv și de tracțiunea integrală X drive prezentă mai pe toate modelele din gamă. Suspensiile adaptive pot modifica rigiditatea amortizoarelor în funcție de stilul de șofat și de starea drumului parcurs.
Sunt 4 moduri de condus, cel mai economicos fiind ECO Pro. Selectorul te poate trece în Comfort, Sport sau Sport + care dezactivează sistemul de control al tracțiunii. Le-am încercat pe toate și am simțit diferențele de-a lungul unui drum dus-întors București – Brașov, iar consumul mediu de combustibil pe care l-am realizat a fost de 6,1 litri/100 km, cifre remarcabile pentru un propulsor de 3 litri de ultimă generație. Deloc întâmplător, pentru că bavarezii știu că orice atu poate diferența și în acest segment, unde Seria 3 touring îi are rivali pe Audi A4 Avant, Mercedes C class Estate sau Volvo V60.