Megane E-Tech electric - cavalerul francez
Francezii au răspuns provocărilor lansate de concurență cu varianta 100% electrică a unuia dintre modelele de anvergură ale ultimelor trei decenii. Un hatchback cu alură de crossover surprinzător, cu veleități sportive și cu note de eleganță, pe alocuri copleșitoare.
Articol de Cătălin Cîrnu, 15 Noiembrie 2022, 14:09
Culoarea roșie rămâne un atu al tuturor autoturismelor, indiferent de marcă, iar Megane E Tech nu se dezminte, nuanța ”Flame Red” întorcând privirile tuturor din trafic. Mânerele ușilor sunt încorporate în corpul mașinii, iar odată urcat la volan ești înconjurat de noile tehnologii.
Senzația e că te afli la bordul unei navete spațiale, cu un system infotainment ce-ți asigură o multitidine de informații. Iar una dintre cele mai necesare, rămâne cea care îți dă posibilitatea pentru o estimare a nivelului bateriei până când ajungi la destinație. Inutil să amintesc despre toate celeleate sisteme de siguranță pe care le întâlnești și la rivalii din segment precum Volkswagen ID3 sau Hyundai Kona electric ori chiar Ioniq 5.
Francezii și-au dorit să atingă o nouă etapă în domeniul electrificării. Zoe fusese doar începutul și după aprox 10 ani, Megane E Tech electric vine înzestrat cu noi tehnologii. Iar modelul testat este cel mai puternic, cu un motor de 218 CP și o baterie de 60 de KWh, care mi-au permis să acopăr fix 372 km înainte să alimentez la o stație de încărcare. Unde am avut nevoie de un ceas pentru ca bateria să ajungă la 80%. Viteza maximă pe care am extras-o din specificațiile mașinii este de 160 km/h, iar pentru a prinde 100, ai nevoie de vreo 7 secunde și jumătate.
Ca la orice electrică, demarajul este seducător, limita de viteză în orașe fiind atinsă aproape instantaneu, cu un consum de 17 kwh, pentru ca el să depășească 23 kwh în plină viteză pe autostradă. Suspensiile multi-link reduc denivelările de pe șosea și îți oferă o ambianță plăcută în habitaclu, pe care o completează sistemul sonor de înalt rafinament acustic.
Portbagajul are 440 de litri, dar la nevoie, cu bancheta spate rabatată poate atinge un volum de peste 1300 de litri. La interior am descoperit și multe spații de depozitare pentru obiecte pe care vrei să le ai la îndemână, smartphone, chei sau sticle cu apă, iar trei adulți pe bancheta din spate pot călători pe distanțe lungi fără să acuze lipsa de spațiu.
Megane E Tech electric reprezintă un nou pas mare pe care l-au făcut cei de la Renault, care confirmă planurile și ambițiile companiei de a deveni unul dintre cei mai importanți jucători pe piața automobilelor electrificate.