Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Ford Rap(i)tor

Fanii modelului Raptor au primit cu satisfacție noul pick-up echipat cu motorul pe benzină de 3 litri. Un V6 bi-turbo, puternic și sportiv care dezvoltă 292 de CP, cu vreo 80 de CP în plus față de generația care a mizat pe propulsorul diesel de 2 litri, cuplat la aceeași cutie de viteze automată în 10 trepte, un ansamblu impecabil pentru mulți specialiști.

Foto: Catalin Cirnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 05 Iunie 2023, 21:21

Croit de divizia Ford Performance, Raptor impresionează pe orice suprafață de rulare. Pe autostradă se simte ca fratele vitezist Mustang, deși nu-i poate atinge performanțele. La viteza maximă legală, de 130 km/h, Raptor se lipește de asfalt și-ți oferă senzația unui șofat lin la bordul unei camionete de aproape 2,5 tone, din care îi privești de sus pe mulți din cei aflați în trafic. La fel de adevărat e că atunci când pleci la drum trebuie să te asiguri de benzinăriile aflate pe traseu. În specificațiile tehnice, Ford notează un consum de sub 14 litri/100 km, dar eu nu am reușit să scad sub 17, însă rezervorul de 80 de litri îți oferă o autonomie consistentă.

Testul în off road a cuprins doar câteva porțiuni cu teren accidentat. Garda la sol înaltă și anvelopele dințate mușcau din pământ, dar mi-au lipsit zonele cu noroi în care tracțiunea integrală să fie pusă la treabă. Mai ales că Raptor are acum două diferențiale blocabile în loc de unul singur, noutatea fiind cel de pe puntea din față.

Interiorul acestui pickup este demn de orice mașină de oraș. Dar pentru a ajunge la volan, ori pe bancheta spate, musai trebuie să faci un salt de felină, distanța de la sol fiind mare, dar compensată cu traversa de legătură.

Scaunele sunt comode, reglabile electric în 10 direcții pentru șofer și pasager, iar volanul din piele este împănat de butoanele pentru comenzile media. Panoul de bord prezintă un instrumentar digital de 12,4 inchi, personalizabil, plus un display central cu sistem de operare SYNC 4 și 8 boxe. Plus un meniu off-road dedicat, cameră video la 360 de grade și o sumedenie de funcții de siguranță.

Parbrizul are două caracteristici, încălzit și laminat acustic, adică gradul de izolare fonică este mult mai mare decât la sticla convențională.

Ford Raptor nu are concurenți în piață, nici în SUA și nici în Europa. Toyota Hilux sau Isuzu D Max beneficiază doar de mototare diesel și nu le putem compara în acest moment pentru un duel direct. Sportivitatea, agilitatea, forța și rafinamentul noului Raptor sunt completate cu un pachet de siguranță consistent în care regăsim sistemele: asistență precoliziune, frânare post impact, asistență inteligentă pentru viteză, avertizare unghi mort pentru remorcă sau la părăsirea benzii, recunoașterea indicatoarelor de viteză, senzori parcare spate și față, asistență la frânarea marșarier, sistem avansat de parcare automata și faruri cu reglare automată înălțime. Iar bena, că doar am testat un pickup adevărat este iluminată și se închide cu un rulou electric acționat din interior.

Etichete : ford raptor suv auto pick-up
UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Ştiinţă & Tehnologie 15 Ianuarie 2025, 20:12

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială

120 de state de la nivel mondial vor avea un acces limitat la cipurile americane şi doar 18 sunt considerate sigure pentru...

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Provocările Inteligenței Artificiale
Ştiinţă & Tehnologie 04 Ianuarie 2025, 13:46

Provocările Inteligenței Artificiale

Pe lângă pericolul de rebeliune digitală, există și riscul de a amplifica fenomene precum dezinformarea sau cenzura.

Provocările Inteligenței Artificiale
DNSC îndeamnă la precauție
Ştiinţă & Tehnologie 03 Ianuarie 2025, 08:32

DNSC îndeamnă la precauție

Capcanele online sunt mai frecvente decât s-ar putea crede.

DNSC îndeamnă la precauție
Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Ştiinţă & Tehnologie 29 Decembrie 2024, 16:27

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare

Excepţie fac laptopurile, pentru care termenul de aplicare este anul 2026.

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Probă de Drum - Geely Coolray
Ştiinţă & Tehnologie 24 Decembrie 2024, 14:29

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat...

Probă de Drum - Geely Coolray
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi