Dacia Sandero Stepway NBI TCE 110 Expression – pasul decisiv spre varianta full electrică?
Altă alură, cu un design atractiv și cu un interior rafinat, unde am descoperit ultimele tehnologii în materie de siguranță pasivă. Căutând butonul pentru activarea trapei electrice am fost la un pas să activez semnalul SOS care poate transmite coordonatele mașinii operatorului de la 112 în cazul nefericit al unui accident. Nu ne gândim la rele, astfel încât m-am așezat pe scaunul ergonomic și încălzit al șoferului și am preluat volanul reglabil al crossoverului de culoare verde-kaki pe care l-am pornit apăsând butonul din dreapta satelitului prin care poți accesa volumul atunci când fixezi radioul pe frecvențele România Actualități.
Articol de Cătălin Cîrnu, 28 Ianuarie 2023, 15:23
Noul model evidențiază progresul mărcii Dacia în raport cu principalii competitori, confirmând vânzările excelente pe plan european. Altă alură, cu un design atractiv și cu un interior rafinat, unde am descoperit ultimele tehnologii în materie de siguranță pasivă. Căutând butonul pentru activarea trapei electrice am fost la un pas să activez semnalul SOS care poate transmite coordonatele mașinii operatorului de la 112 în cazul nefericit al unui accident. Nu ne gândim la rele, astfel încât m-am așezat pe scaunul ergonomic și încălzit al șoferului și am preluat volanul reglabil al crossoverului de culoare verde-kaki pe care l-am pornit apăsând butonul din dreapta satelitului prin care poți accesa volumul atunci când fixezi radioul pe frecvențele România Actualități.
Sonorizarea este bine calibrată în cele 4 boxe, dar îți permite să auzi și sunetul motorului turbo de 1 litru, în 3 cilindri, un benzinar care asigură 110 CP struniți de o cutie de viteze manuală, în 6 trepte. Manevrabilă și cu treceri rapide în primele rapoarte pentru un consum judicios de carburant. 6,1 l/100 km a fost rezultatul la capătul unui parcurs care a cuprins segmente de autostradă, mers în coloană pe Valea Oltului și șofat în traficul bucureștean aglomerat, deși precizarea pare redundantă într-o capitală sufocată de automobile.
Interiorul a fost redesenat și cuprinde mici spații de depozitare precum cotiera dintre scaune sau spațiul din fața ei, unde au loc două recipiente rezonabile ca dimensiuni. Avem comenzi pe volan și un ecran tactil de 8 inchi cu multiple funcții, alături de care regăsim și un suport pentru smartphone ce poate fi cuplat la aplicația Dacia Media Control.
La mai puțin de 2500 de turații/minut, Sandero Stepway ajunge la 130 km/h, cu o ținută de drum remarcabilă. Suspensiile absorb toate denivelările întâlnite pe vălurita autostradă A2 și îți oferă un confort maxim pe segmentul de la Sibiu – Boița, unde asfaltul este ca în palmă. Remarcabil sistemul barelor de pe plafon, care îți permite trecerea din modulul longitudinal în cel transversal atunci când pleci în vacanță și vrei să transporți schiurile, bicicletele sau cutia suplimentară pentru bagaje.
La testele de siguranță, Stepway a fost răsplătit doar cu 2 stele, un nivel mai slab decât adversarele din zona crossoverurilor medii precum asiaticele Kia Stonic și Hyundai Kona, ori europenele Citroen C 3 sau chiar Renault Captur. În mod bizar, deși am testat vârful de gamă, lipsesc mânerele din dreptul pasagerilor față plus spate. În cazul unui viraj strâns abordat cu viteză, singura soluție rămâne să te ții de portieră.
Mașina, poate cea mai cochetă Dacia din istorie, este oferită clienților în trei variante: Essential, Expression și Extreme și dispune de multiple sisteme de siguranță, precum ABS sau cel de control al stabilității, sistem de frânare de urgență automat sau de monitorizare a presiunii în pneuri.
Un pas înainte pentru Sandero Stepway, care se fabrică în acest moment la uzinele grupului Renault din Maroc, întrucât la Mioveni a început producția modelului Jogger hybrid, primul autovehicul Dacia cu astfel de propulsie. Nu punem la socoteală varianta Spring adusă din China. Dar cel mai interesant moment al drive testului a fost acela în care am ridicat hayonul, dar și panoul care ascunde roata de rezervă. Am descoperit un spațiu uriaș, ce mi-a confirmat că viitorul Stepway va fi unul 100% electric.