Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Dacia Jogger hybrid 140 - premiera constructorului român

Oficialii Dacia au venit cu o superofertă la prima apariție în public a modelelor Jogger hybrid. Fabricate la Mioveni, înmatriculate în Franța și testate în Portugalia. Deloc întâmplător, întrucât Portugalia este o piață cucerită de Dacia, cu vânzări excelente, Sandero, Duster și Logan MCV fiind prezente la tot pasul pe șoselele lusitane.

Dacia Jogger Hybrid by Catalin Cirnu
Galerie foto (7)

Articol de Cătălin Cîrnu, 12 Februarie 2023, 13:41

Jogger hybrid a preluat tehnologia de la grupul Renault, propulsia fiind asigurată de trei motoare. Unul clasic, benzinarul de 1,6 litri și alte două electrice, unul de 50 CP și unul mai mic de tip demaror/generator de înaltă tensiune, strunite de o cutie de viteze electrificată, fără ambreiaj, ce permite o tracțiune 100% electrică la plecarea de pe loc. Găselnița inginerilor asigură o schimbare lină a treptelor de viteză, ceea ce oferă un confort sporit și performanțe mai bune în timpul fazelor de accelerare. Chiar dacă nu vorbim de un vehicul vitezist, Jogger hybrid cu 5 sau 7 locuri atinge 100 km/h în mai puțin de 10 secunde. Suspensiile elastice și destul de moi amortizează toate denivelările de pe traseu, oferind o ținută de drum remarcabilă chiar și pe macadam.

O să vorbesc mai puțin de interiorul sau exteriorul lui Jogger, mașina vă este deja cunoscută, și am să încerc să vă dezvolt particularitățile acestui model full hybrid, o premieră în istoria Dacia așa cum mi-a confirmat și Mihai Bordeanu, Director General Dacia: ”Vorbim despre un model fără corespondent pe piața auto, un nou pas în față pentru viitorul acestei mărci care se bucură de tehnologiile actuale ale grupului Renault, de un logo actual și de aprecierile clienților. În acest moment, unul din patru Joggere comandate este în varianta hybrid”.

Merită remarcat că motoarele sunt capabile să funcționeze independent sau împreună, transferând după nevoie energia generată către roți sau către baterie. Grupul motopropulsor gestionează aceste motoare și aportul lor energetic în funcție de nevoile de accelerare și de putere, precum și de momentele de reîncărcare a bateriei. În total sunt posibile 15 combinații diferite ale modurilor de funcționare a motoarelor în funcție de treptele în care este cuplată cutia de viteze. Tractic vorbim despre adaptarea automată în funcție de situațiile diferite apărute în trafic.

În timpul rulajului, schimbarea modurilor de funcționare este imperceptibilă și nu necesită nicio acțiune din partea șoferului. Sistemul alege automat modul cel mai potrivit pentru fiecare situație urmărind reducerea consumului și a emisiilor de CO² și asigurând în același timp o conducere reactivă și plăcută.

Pentru un model destinat unei familii dornice de vacanțe în natură, căruia i se poate atașa chiar și o remorcă, Jogger hybrid beneficiază de frânarea regenerativă, care asigură o frână de motor optimizată. Reîncărcarea bateriei în faza de decelerare are loc atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație, iar maneta schimbătorului de viteze este în poziția Drive. Motorul electric principal funcționează ca un generator, recuperează energia cinetică produsă de decelerare pe care o transformă apoi în energie electrică și o transferă către baterie.

Și nu e totul. Pentru a recupera și mai multă energie, maneta schimbătorului de viteze poate fi trecută în poziția Brake (B) când sporește capacitatea de regenerarei, până la viteza de ralanti de aproximativ 7 km/h.

Frânarea regenerativă: atunci când șoferul apasă pedala de frână, motorul electric asigură un efort suplimentar de frânare și poate recupera surplusul de energie pe care îl transferă către baterie – în limita capacităților de stocare ale acesteia.

În modul complet electric, mașina poate rula de la 0 la 70 km/h, reușind un consum mixt de carburant de sub 5 l/100 km. Și tot la capitolul premiere, Jogger HYBRID 140 devine vârful de lance al gamei Dacia și în ceea ce privește prețul de start, pe care vă las să-l descoperiți pe site-ul oficial al constructorului român.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 12:25

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA

Compania Ford Otosan a lansat modelul Puma Gen-E, primul automobil electric 100%, de serie, fabricat în ţara noastră, la...

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm
Proba de drum - BMW 120d
Ştiinţă & Tehnologie 24 Noiembrie 2024, 07:08

Proba de drum - BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel...

Proba de drum - BMW 120d