Regulile pentru desfăşurarea în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea prezidenţiale
Campania electorală va începe pe 4 aprilie pe posturile de radio şi de televiziune publice şi private şi se încheie în ziua de 3 mai.

Articol de Radiojurnal, 26 Februarie 2025, 08:24
Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat setul de reguli privind desfăşurarea în audiovizual a campaniei electorale pentru scrutinul prezidenţial.
Aceasta va începe pe 4 aprilie pe posturile de radio şi de televiziune publice şi private şi se încheie în ziua de 3 mai.
Conform deciziei CNA, candidaţii au acces egal şi gratuit la serviciile de radio şi de televiziune, numai în emisiunile de promovare şi dezbatere electorală şi informative, iar radiodifuzorii sunt obligaţi să asigure reflectarea campaniei, cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparţialitate.
Prezentarea de sondaje de opinie nu este permisă cu 48 de ore înainte de ziua votării, iar a sondajelor realizate la ieşirea de la urne, până la încheierea votării.
Totodată, cu 24 de ore înainte de deschiderea urnelor şi până la închiderea lor este interzisă difuzarea oricăror mesaje electorale, mai precizează CNA, potrivit căruia încălcarea regulilor aprobate ieri se sancţionează conform Legii Audiovizualului.