Probă de Drum - Mazda 6
Maşina de test se prezintă în versiunea Top Revolution, cu maximum de dotări şi setări sport.
Articol de Dan Creța, 18 Februarie 2017, 13:11
Atunci când vine vorba de alegerea unei maşini care să ofere performanță dinamică odată cu o experiență plăcută și sigură la volan, una dintre cele mai bune variante poate fi noua Mazda 6. Graţie atenţiei pe care japonezii o manifestă pentru detaliu şi a perseverenţei lor în construirea unui vehicul mai uşor pentru a reduce consumul şi emisiile, acest model este prietenos şi cu mediul şi cu buzunarul şoferului.
Maşina de test se prezintă în versiunea Top Revolution, cu maximum de dotări şi setări sport, transmisie automată şi un nou motor pe benzină de 2,5L şi 192 CP. Cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/ora în 7,8 secunde şi o viteză maximă de 223 km/ora, aceasta este cea mai rapida Mazda 6. Dinamica de condus şi manevrabilitatea remarcabilă răspund armonios intenţiilor şoferului, oferind experienţa supremă la volan.
Tehnologia Skyactive oferă un control integrat al motorului, transmisiei, șasiului și caroseriei pentru a spori aşa numita senzație Jinba-Ittai, de conexiune între autoturism și șofer. Ţinuta de drum sigură şi direcţia precisă conferă maşinii un comportament impecabil care te face să treci cu vederea suspensiile prea rigide, mai ales la viteze mici. Dar e o chestiune subiectivă pe care oricine o poate analiza printr-un drivetest scurt pe nişte străduţe denivelate care sunt uşor de găsit prin oraşele noastre.
Habitaclul ar putea părea neprimitor din cauza ergonomiei de bord împinsă la extrem, dacă nu s-ar remarca prin calitatea superioară a materialelor şi a îmbinărilor. Scaunele încălzite şi ajustabile electric cu multiple setari şi poziţii, frâna de mână electronică, tapiţeria moale din piele fină şi sistemul audio de înaltă fidelitate amplifică senzaţia că te afli într-un automobil scump şi avansat tehnologic. Impresie la care contribuie din plin şi afişajul care proiectează pe un ecran situat pe parbriz, la nivelul privirii şoferului, viteza şi alte informaţii importante.
Programul SkyActive al constructorului japonez cuprinde tehnologii noi şi sofisticate care, combinate, ţintesc reducerea consumului şi poluării şi, în acelasi timp, au în vedere creşterea siguranţei, funcţionalităţii şi confortului general. De remarcat sistemul Active-sense care monitorizează comportamentul la volan şi anunţă şoferul când este cazul să ia o pauză.
Clienţii mai conservatori ar putea critica lipsa unei roţi de rezervă, deoarece în situaţia unei pene serioase, kit-ul de reparare a anvelopei nu prea e de ajutor. Pe de altă parte, inginerii de la Mazda s-au străduit să construiască o maşină cât mai uşoară, şi nu neapărat din materiale revoluţionare, ci calculând cu acurateţe cât de grele ar trebui să fie componentele maşinii şi apoi fabricându-le ca atare. Astfel, devine logic consumul mic de carburant şi cantitatea redusă de noxe. Avand în vedere toate acestea, Mazda 6 este, cu mici exceptii, o maşina deosebit de agilă şi capabilă, un adversar redutabil pentru Opel Insignia, Volkswagen Passat, Skoda Superb, Peugeot 508, Ford Mondeo şi alte modele concurente din clasa medie, acea clasa în care se duce un razboi pe viaţă şi pe moarte pentru câştigarea clienţilor ajunşi la o anumită maturitate.