Noua strategie europeană pentru piaţa unică digitală
Consiliul European al Concurenţei se reuneşte, joi, la Bruxelles, pentru a discuta despre noua strategie europeană pentru piaţa unică digitală.
28 Mai 2015, 13:56
Membrii Consiliului vor dezbate şi aproba, miercuri, mai multe decizii legate de piaţa unică digitală.
În primul rând vor discuta despre o nouă formă de societate privată cu răspundere limitată şi cu asociat unic care ar putea face înregitrarea online mai uşoară şi mai ieftină.
De asemenea, va fi stabilită o foaie de parcurs pentru cercetări în acest domeniu în Europa în perioada 2015-2020.
Pe agenda discuţiilor se mai află transformarea digitală a industriei, ca şi schimbul deschis şi intensiv de date şi de rezultate ale cercetărilor ca motor al inovării.
Audio: Agenda Europeana. (Euranet Plus)
Miniştrii din ţările europene vor încerca să ajungă la un acord politic şi asupra reformării regulilor „pachetului de călătorie”.
Acesta include, de obicei, transport, hotel şi alte servicii, cum ar fi închirieri auto. Actualele reguli, stabilite în 1990, oferă protecţie rezervărilor făcute în baza unei broşuri. Modificările propuse extind această protecţie la o combinaţie de servicii de călătorie rezervate on-line.
Tot astăzi, Consiliul va încerca să adopte o poziţie asupra siguranţei produselor de consum şi a supravegherii pieţii.
Discuţiile se vor axa pe un singur subiect important – acela al obligativităţii indicării originii pentru produsele ne-alimentare vândute în Uniunea Europeană.
Strategia pieţei unice digitale, lansată la începutul lunii mai, este unul dintre proiectele prioritare ale mandatului Comisiei Juncker. Aceasta pune bazele unei pieţe unice a telecomunicaţiilor în Uniunea Europeană.
Strategia îşi propune să urgenteze încheierea negocierilor între statele membre privind normele comune de protecţie a datelor, dar şi reformarea domeniului telecomunicaţiilor de pe teritoriul Uniunii.
Este nevoie de o contopire a celor 28 de legislaţii care reglementează pieţele digitale în fiecare ţară membră a Uniunii, pentru a elimina barierele legislative care îngreunează accesul cetăţenilor la bunuri şi servicii din întreaga Uniuniune Europeană.
Crearea pieţei unice digitale ar putea aduce 415 miliarde de euro la economia uniunii şi ar crea 3,8 milioane de locuri de muncă.