YouTube, printre cele mai importante surse de informare din lume
YouTube susţine că peste 72 de ore de înregistrări video sunt postate pe site în fiecare minut şi că peste patru miliarde de fişiere video sunt vizionate în fiecare zi.
Articol de Răzvan Stancu, 17 Iulie 2012, 12:43
Potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, siteul de partajare de fişiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, informează AFP.
Subiectele de actualitate au fost cele mai căutate pe YouTube într-o perioadă de 15 luni, între 2011 şi 2012, se arată în studiu.
Aproape 96 de milioane de vizionări pentru fişierele video referitoare la seismul şi tsunamiul din Japonia au avut loc numai într-o singură săptămână, în martie 2011.
Potrivit Pew Research Center, totuşi audienţa informaţiilor postate pe YouTube rămâne inferioară celei deţinute de clasicele buletine de ştiri televizate.
În ceea ce priveşte sectorul informaţiilor, această evoluţie reprezintă o "provocare".
"Producătorii de informaţii pot să folosească siteul pentru a-şi creşte audienţa, pentru a găsi înregistrări video realizate de amatori, pentru a-şi instala marca proprie şi a genera încasări.
"În acelaşi timp, site-ul de partajare de fişiere video reprezintă încă o platformă nouă, pe care trebuie să o înţelegi şi la care trebuie să te adaptezi", se afirmă în acelaşi raport.
YouTube susţine că peste 72 de ore de înregistrări video sunt postate pe site în fiecare minut şi că peste patru miliarde de fişiere video sunt vizionate în fiecare zi.
Aproximativ 39% din fişierele video de actualitate sunt filmate de internauţi.
Circa 51% poartă logoul unei surse de informare, dar, chiar şi printre acestea, unele par a nu fi fost realizate de jurnalişti profesionişti.
Aproape 5% din totalul fişierelor postate provin de la companii şi grupuri politice, iar 5% rămân neidentificate.