Utilizatorii Facebook, "mai precauţi cu datele personale"
Potrivit unui sondaj realizat de Pew Research Center, îngrijorările legate de confidenţialitatea datelor îi determină pe utilizatorii Facebook să fie mai precauţi pe reţeaua de socializare.
Articol de Bogdan Mihai, 25 Februarie 2012, 20:07
Utilizatorii reţelei de socializare Facebook îşi editează paginile şi îşi înăspresc setările de confidenţialitate pentru a-şi proteja datele personale şi reputaţia, potrivit unui sondaj realizat de Pew Research Center.
63% dintre utilizatorii chestionaţi au declarat că au şters persoane din listele lor de prieteni, faţă de 56% în 2009.
46% dintre respondenţi au spus că au eliminat comentarii postate de alţi utilizatori pe paginile lor, tendinţă în creştere faţă de 2009, când procentul se situa la 36%.
Studiul mai arată că 37% dintre utilizatorii reţelelor de socializare îşi şterg numele de pe fotografiile în care au fost menţionaţi, faţă de 30% în 2009.
"Cu timpul, pe măsură ce reţelele de socializare au devenit canale de comunicare în masă în viaţa de zi cu zi, utilizatorii au devenit mai preocupaţi de imaginea lor în online şi de conţinutul postat de alţii pe profilele lor", se arată în raport.
Studiul realizat de Pew Research Center oferă şi o perspectivă asupra setărilor de confidenţialitate pe care utilizatorii le folosesc pentru profilurile lor.
Astfel, 58% din cei intervievaţi au declarat că profilul lor este setat pentru a fi privat, vizibil doar prietenilor direcţi.
19% şi-au setat profilul pentru a fi vizibil şi de către prietenii prietenilor.
Doar 20% au optat ca profilul lor să poată fi vizualizat de oricine.
Sondajul, la care au participat 2.277 de adulţi, a fost realizat telefonic în perioada aprilie - mai 2011.
Facebook şi-a înăsprit politica de confidenţialitate în 2011
Studiul realizat de Pew Research Center vine după ce aspectul confidenţialităţii datelor în online a atras tot mai mult atenţia utilizatorilor.
În noiembrie 2011 reţeaua socială Facebook anunţa că a ajuns la un acord cu comisia pentru comerţ a Statelor Unite în urma căruia îşi va înăspri politicile de utilizare a serviciului şi se va supune auditului extern.
Potrivit acordului, Facebook va fi obligat să obţină acceptul utilizatorilor pentru a face anumite schimbări privind condiţiile de protejare a informaţiilor.
De asemenea, noul acord obligă Facebook să închidă în termen de 30 de zile accesul către conturile de utilizator şterse de pe reţea.
Într-o postare pe blogul său, Mark Zuckerberg spunea că angajamentul este unul pe termen lung şi vizează "instrumente de control care să poată oferi utilizatorilor puterea de a decide cine le poate accesa informaţiile personale şi cine nu".
În urmă cu doi ani, Facebook a admis că a permis accesul agenţiilor de publicitate la informaţiile personale ale utilizatorilor, despre care reţeaua de socializare susţinea că sunt protejate.
Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a admis în final că a făcut unele greşeli.