Utilizarea de smartphone-uri, "modestă în România"
Doar 8,4% dintre clienţii operatorilor de telefonie mobilă din România deţin un smartphone, comparativ cu o medie de 14% întâlnită la nivelul ţărilor din Europa Centrală şi de Est, relevă un studiu Gfk.
Articol de Florin Matei, 07 Noiembrie 2011, 16:31
14% dintre deţinătorii de telefoane mobile din Europa Centrală şi de Est deţin un smartphone, în România însă procentul acestora este de doar 8,4%.
Potrivit unui studiu realizat de Gfk, un procent ridicat este regăsit în Slovenia, Turcia şi Lituania.
"14% dintre deţinătorii de telefoane mobile din Europa Centrală şi de Est deţin un smartphone. La o privire mai atentă, cea mai mare incidenţă a deţinătorilor de smartphone este întâlnită în Slovenia, Turcia şi Lituania, în timp ce în ţări precum Slovacia, Ucraina şi România procentul deţinătorilor de astfel de modele este modest", arată GfK.
Potrivit studiului CEE Telco Industry Report 2011, accesarea internetului de pe telefonul mobil pare să fie proporţională cu incidenţa telefoanelor inteligente.
Deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă un segment atractiv pentru industria publicităţii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare în comparaţie cu posesorii de telefoane clasice, potrivit datelor din studiu.
"75% dintre deţinătorii de smartphone din regiunea Europei Centrale şi de Est accesează reţelele sociale pentru a comunica cu alte persoane", se arată în comunicat.
În general, mai puţin de 20% dintre utilizatorii de internet din această regiune a Europei fac însă cumpărături online.
Studiul CEE Telco Industry Report 2011 a fost derulat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări - Bosnia şi Herzegovina, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Kazahstan, Letonia, Lituania, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia şi Ucraina.