Televiziunea pierde războiul cu internetul şi mobilul
Într-un studiu al unei autorităţi de comunicaţii din Marea Britanie se arată că tinerii ar prefera să renunţe la privitul la televizor decât să renunţe la telefoanele lor mobile sau la internet.
Articol de Paul Poteraşi, 19 Aprilie 2011, 19:16
Autoritatea de reglementare în domeniul telecomunicaţiilor, Ofcom, precizează într-un studiu, citat de The Guardian, că jumatate dintre părinţii britanici consideră că ştiu mai puţine despre internet decât copiii lor.
De asemenea, doar 23 la sută dintre tinerii britanici cu vârstele cuprinse între 16 şi 24 de ani sunt de părere că le-ar fi greu fără TV.
În schimb, 28 la sută din cei intervievaţi au declarat că le-ar lipsi telefoanele mobile, iar 26 la sută că le-ar lipsi internetul.
Pentru prima dată, mai mulţi tineri au declarat că ar prefera să renunţe la privitul la televizor decât să renunţe la telefoanele lor mobile sau la internet, se mai arată în studiul Ofcom.
În ceea ce priveşte vizionarea clasică la televizor, în ciuda faptului că rămâne cea mai mare pierdere pentru majoritatea britanicilor, aceasta a scăzut de la 50 la sută în 2009 la 44 la sută în 2010.
54 la sută dintre copiii cu vârstele cuprinse între opt şi 15 ani care folosesec internetul acasă au un profil pe un site de socializare, faţă de 45 la sută cât erau în 2009.
Studiul Ofcom pentru 2010 a mai relevat faptul că 48 la sută dintre părinţii care au copii cu vârsta între cinci şi 15 ani, recunosc că ştiu mai puţine despre internet decât ei, cifra ajungând la 70 la sută în ceea ce-i priveşte pe părinţii cu copiii între 12 şi 15 ani.
Cu toate acestea, părinţii par a fi mai puţin interesaţi de cum folosesc tinerii internetul, doar 37 la sută dintre ei apelând la setări de control în 2010, faţă de 43 la sută în 2009.
În acelaşi timp, tinerii petrec din ce în ce mai mult timp pe internet decât oricând, folosind telefoanele mobile şi consolele de jocuri care funcţionează online.
Unul din cinci copii de până la 15 ani are smartphone
Aproximativ o cincime din cei cu vârstele între cinci şi 15 ani au un smartphone, iar numărul ajunge la o treime când vine vorba de tinerii cu vârsta între 12 şi 15 ani.
În ceea ce priveşte numărul de ore petrecute pe internet într-o săptămână acesta a ajuns la 14.2 ore în 2010 faţă de 12,2 ore în 2009.
Interesant este că cei cu vârsta cuprinsă între 12 şi 15 ani petrec aproximativ 15.6 ore pe internet, aproape de cele 17.2 ore cât le petrec în faţa televizorului.
Studiul Ofcom a fost efectuat pe un număr de 2000 de persoane cu vârsta de peste 16 ani şi pe un număr similar pentru cei cu vârsta între cinci şi 12 ani.