Tehnologia eCall oferă un ajutor rapid pasagerilor autovehiculului
Informaţii precum coordonatele GPS, numărul de pasageri, numărul de identificare şi tipul vehiculului sunt transmise automat către Serviciul de Urgenţă 112.
Articol de Cătălin Radu, 02 Iulie 2020, 10:18
Peste 300 de accidente rutiere au fost anunţate automat în România, de la începutul anului, prin intermediul sistemului eCall instalat obligatoriu pe maşinile fabricate începând din 2018.
Informaţii precum coordonatele GPS, numărul de pasageri, numărul de identificare şi tipul vehiculului sunt transmise automat către Serviciul de Urgenţă 112 prin intermediul reţelelor mobile de comunicaţii.
Este modul în care tehnologia eCall oferă un ajutor rapid pasagerilor autovehiculului, a precizat pentru Radio România Actualităţi purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Cătălin Chirca.
Cătălin Chirca: Potrivit statisticilor Serviciului de Urgenţă 112, în primele cinci luni ale acestui an, au fost primite 331 de apeluri prin tehnologia eCall, în urma producerii unor evenimente rutiere. Prin aceste apeluri se transmit automat date preţioase pentru echipajele de intervenţie, iar apoi se stabileşte şi o legătură de voce între ocupanţii autovehiculului şi Serviciul de Urgenţă 112. Trebuie să amintim un aspect foarte important: sistemul se activează doar în momentul producerii unui accident sau dacă ocupanţii vehiculului îl acţionează manual.
Realizator: România a fost prima ţară din Europa care a pregătit infrastructura pentru acest sistem pe întreg teritoriul naţional. Anul trecut au fost înregistrate 650 de apeluri prin tehnologia eCall, în urma producerii unor evenimente rutiere.
(RS)