Târgul Internaţional de Automobile de la Frankfurt
Târgul va găzdui până pe 27 septembrie peste 750 de expozanţi din 30 de ţări, care îşi vor prezenta noutăţile în materie de modele, tendinţe şi tehnologii din branşa auto.
Articol de Ovidiu Suciu, Berlin, 17 Septembrie 2009, 11:43
Considerată cea mai importantă manifestare de acest tip în Europa, ediţia din acest an este afectată serios de criza economică. Numărul expozanţilor s-a redus cu o treime.
La Frankfurt, vor fi prezentate 82 de premiere mondiale, un criteriu important în evaluarea reuşitelor expoziţiilor auto. Jumătate din aceste noutăţi aparţin producătorilor germani. Bilanţurile acestora în faţa crizei sunt diferite. Producătorii modelelor mici şi medii, precum Volkswagen sau Opel, au profitat din plin de Programul Rabla.
Producătorii de lux ca Mercedes şi BMW au suferit însă scăderi masive ale vânzărilor. După ce programul guvernamental de acordare a primei de casare a ajuns la final, după opt luni de funcţionare, numeroşi experţi cred că mulţi producători germani vor avea mari probleme. Şeful Asociaţiei Industriei Auto Germane, Matthias Wissmann, este însă optimist şi spune că stabilizarea exporturilor este decisivă, având în vedere că trei sferturi din automobilele germane sunt vândute la export.
Noutăţi majore nu vor fi disponibile la Târgul Auto de la Frankfurt. Automobilele electrice, expuse la multe standuri, sunt încă foarte departe de a intra în rutină. Maşinile cu carburant pe bază de apă, la fel. Organizatorii se aşteaptă la 150.000 de vizitatori. Departe de un record, dar, în vremuri de criză, trebuie să ne mulţumim şi cu numere mai mici.