Probă de Drum - Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq și-a câștigat un loc repectabil pe piață printr-o abordare fără prea multe fițe, dar cu toate cele necesare. Cehii au ales un design practic, robust și deloc strident, care funcționează excelent pentru cei ce apreciază simplitatea și mai puțin pentru cei ce preferă un SUV cu alură de vedetă. Cu alte cuvinte, aspect clasic, fără mari surprize. Totuși, grila frontală mare și farurile LED bine integrate îi dau o notă modernă și impunătoare.
Articol de Dan Creța, 09 Noiembrie 2024, 15:13
În interior, noul Kodiaq impresionează prin spațiu. Un spațiu bine folosit, cu numeroase locuri de stocare, inclusiv două torpedouri care pot înghiți multe obiecte. Iar cu o capacitate de 835 de litri în portbagaj e aproape imposibil să rămâi fără loc pentru bagaje. Este clar că mașina este una dintre cele mai flexibile opțiuni pentru familiile care au nevoie de spațiu. Scaunele sunt confortabile, iar materialele folosite sunt decente. Dacă ești genul care vrea lux și răsfăț la fiecare atingere, s-ar putea ca elementele de plastic să-ți taie un pic din entuziasm. Nu avem de-a face cu rafinamentul unui Audi Q7, dar calitatea materialelor este plăcută și durabilă. La capitolul estetic, rivali ca Mazda CX-5, Peugeot 5008 sau Kia Sorento s-ar putea lăuda cu o experiență vizuală mai plăcută, în special în zona consolei centrale. Dar e doar o chestiune de gust.
Sistemul de infotainment al Skoda Kodiaq e practic și la obiect: ușor de utilizat, fără aglomerări inutile, ecranul tactil răspunde rapid la comenzi, iar conectivitatea este bună cu Apple CarPlay și Android Auto wireless. În plus există o zonă de încărcare prin inducție pentru două telefoane simultan. În materie de siguranță, Kodiaq e dotat cu o gamă solidă de sisteme extrem de eficiente: frânare automată de urgență, sistem de monitorizare a unghiului mort, asistență la parcare și pilot automat adaptiv care funcționează excelent.
Cât privește experiența de condus, trebuie spus că noul Kodiaq este orientat spre eficiență mai mult decât spre performanță pură. Modelul testat, o premieră în portofoliul Skoda, este un hybrid plug-in care dispune de un motor pe benzină de 1.5 litri turbo cu 150 CP și un motor electric care crește puterea totală de sistem la 204 CP asigurând o autonomie pur electrică de peste 100 de kilometri. Este o variantă perfectă pentru drumurile zilnice, dar dacă vrei să te aventurezi cu întreaga familie și bagajele aferente, atunci motorul 2.0 TDI cu 193 CP ar putea fi opțiunea mai potrivită, mai ales că oferă și tracțiune integrală. Pe șosea, Kodiaq-ul impresionează prin stabilitate și prin confort pe distanțe lungi. Direcția e precisă, iar suspensia bine calibrată, atenuând fără probleme denivelările. Totuși, această orientare evidentă către confort îi afectează puțin dinamica în viraje.
În ansamblu, Kodiaq își face bine treaba ca mașină de familie. Nu ține să impresioneze prin extravaganță, ci mai degrabă prin pragmatism, spațiu și o ofertă bună de funcționalitate. La pachet cu un preț accesibil și o gamă variată de dotări, se potrivește de minune celor care își doresc un SUV de dimensiuni mari, dar fără pretenții premium. Concluzia e că ar fi o alegere calculată și echilibrată. Deși are câteva mici neajunsuri, Skoda Kodiaq pare să fi găsit rețeta succesului, oferind exact ce trebuie, fără să exagereze. Altfel spus, punct ochit, punct lovit.