Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq și-a câștigat un loc repectabil pe piață printr-o abordare fără prea multe fițe, dar cu toate cele necesare. Cehii au ales un design practic, robust și deloc strident, care funcționează excelent pentru cei ce apreciază simplitatea și mai puțin pentru cei ce preferă un SUV cu alură de vedetă. Cu alte cuvinte, aspect clasic, fără mari surprize. Totuși, grila frontală mare și farurile LED bine integrate îi dau o notă modernă și impunătoare.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 09 Noiembrie 2024, 15:13

În interior, noul Kodiaq impresionează prin spațiu. Un spațiu bine folosit, cu numeroase locuri de stocare, inclusiv două torpedouri care pot înghiți multe obiecte. Iar cu o capacitate de 835 de litri în portbagaj e aproape imposibil să rămâi fără loc pentru bagaje. Este clar că mașina este una dintre cele mai flexibile opțiuni pentru familiile care au nevoie de spațiu. Scaunele sunt confortabile, iar materialele folosite sunt decente. Dacă ești genul care vrea lux și răsfăț la fiecare atingere, s-ar putea ca elementele de plastic să-ți taie un pic din entuziasm. Nu avem de-a face cu rafinamentul unui Audi Q7, dar calitatea materialelor este plăcută și durabilă. La capitolul estetic, rivali ca Mazda CX-5, Peugeot 5008 sau Kia Sorento s-ar putea lăuda cu o experiență vizuală mai plăcută, în special în zona consolei centrale. Dar e doar o chestiune de gust.

Sistemul de infotainment al Skoda Kodiaq e practic și la obiect: ușor de utilizat, fără aglomerări inutile, ecranul tactil răspunde rapid la comenzi, iar conectivitatea este bună cu Apple CarPlay și Android Auto wireless. În plus există o zonă de încărcare prin inducție pentru două telefoane simultan. În materie de siguranță, Kodiaq e dotat cu o gamă solidă de sisteme extrem de eficiente: frânare automată de urgență, sistem de monitorizare a unghiului mort, asistență la parcare și pilot automat adaptiv care funcționează excelent.

Cât privește experiența de condus, trebuie spus că noul Kodiaq este orientat spre eficiență mai mult decât spre performanță pură. Modelul testat, o premieră în portofoliul Skoda, este un hybrid plug-in care dispune de un motor pe benzină de 1.5 litri turbo cu 150 CP și un motor electric care crește puterea totală de sistem la 204 CP asigurând o autonomie pur electrică de peste 100 de kilometri. Este o variantă perfectă pentru drumurile zilnice, dar dacă vrei să te aventurezi cu întreaga familie și bagajele aferente, atunci motorul 2.0 TDI cu 193 CP ar putea fi opțiunea mai potrivită, mai ales că oferă și tracțiune integrală. Pe șosea, Kodiaq-ul impresionează prin stabilitate și prin confort pe distanțe lungi. Direcția e precisă, iar suspensia bine calibrată, atenuând fără probleme denivelările. Totuși, această orientare evidentă către confort îi afectează puțin dinamica în viraje.

În ansamblu, Kodiaq își face bine treaba ca mașină de familie. Nu ține să impresioneze prin extravaganță, ci mai degrabă prin pragmatism, spațiu și o ofertă bună de funcționalitate. La pachet cu un preț accesibil și o gamă variată de dotări, se potrivește de minune celor care își doresc un SUV de dimensiuni mari, dar fără pretenții premium. Concluzia e că ar fi o alegere calculată și echilibrată. Deși are câteva mici neajunsuri, Skoda Kodiaq pare să fi găsit rețeta succesului, oferind exact ce trebuie, fără să exagereze. Altfel spus, punct ochit, punct lovit.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 12:25

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA

Compania Ford Otosan a lansat modelul Puma Gen-E, primul automobil electric 100%, de serie, fabricat în ţara noastră, la...

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm
Proba de drum - BMW 120d
Ştiinţă & Tehnologie 24 Noiembrie 2024, 07:08

Proba de drum - BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel...

Proba de drum - BMW 120d