Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează pe tehnologia full-hybrid
Articol de Cătălin Cîrnu, 21 Decembrie 2024, 13:58
Poate că o mașină hibrid este cea mai bună opțiune în acest moment pentru clienții din România, unde infrastrutura stațiilor electrice de încărcare încă lasă de dorit.
Rafale se încadrează în segmentul premium, pentru că modelul testat este vârful de gamă Esprit Alpine și are un preț amețitor, pe care vă las să îl descoperiți navigând pe site-ul oficial al constructorului. Vă spun doar că este cel mai scump din toată gama Renault.
Reperul care m-a marcat a fost cel legat de consumul mediu de carburant: 5,6 litri/100 km în regim mixt, cu reprize de accelerație de 130 km/h pe autostradă și cu circulație bară la bară în aglomerația citadină. Rafale mizează pe două motoare veritabile: un benzinar de 1,2 litri și 130 CP (cai-putere) și un propulsor electric de 68 de CP. La care mai adăugăm încă un motor electric, cu rol de starter generator, care livrează 25 CP.
Rafale stă bine pe șosea ajutată de o mulțime de sisteme electronice, mai ales că beneficiază doar de tracțiune față. Sistemul 4Control Advanced (ajuns deja la a treia generație) îți oferă încredere și stabilitate, întrucât poți alege nivelul de virare al roților spate, până la un maximum de 5 grade. Ca la majoritatea mașinilor hibrid fără încărcare la priză, de la padelele montate în spatele volanului nu schimbi treptele, ci reglezi nivelul de regenerare a energiei.
Astfel, sistemul full-hybrid dezvoltă 200 CP struniți de cunoscuta transmisie multimodală în 6 trepte de la Renault. Nu răspunde foarte rapid la comenzi, dar sprinturile în modul Sport sunt încărcate cu o porție serioasă de adrenalină. Interiorul se luminează în culoarea roșie, displayurile la fel, așa că șofezi cu senzația că ești la manșă și nu la volanul ce poate fi încălzit la nevoie.
Sistemul de entertainment se bazează pe noile tehnologii. Totul este la dispoziția pasagerilor. Panoul de bord și tableta centrală au continuitate, iar grație sistemului multimedia OpenR Link comenzile tactile își găsesc rapid răspuns. Am remarcat și sonorizarea Harman/Kardon de 5 stele, pe placul oricărui iubitor de muzică.
Plafonul panoramic Solarbay întregește un habitaclu luminos, elegant și spațios, chiar și pentru cei trei pasageri ce pot călători așezați pe bancheta spate. Două persoane chiar se lăfăie și se pot bucura de o cotieră impresionantă care poate oferi suport și pentru un laptop.
La capitolul plusuri aș mai adăuga portabagajul voluminos, numai bun pentru o mașină de familie, pe care o pot accesa (să fie un minus) doar clienții cu resurse financiare rezonabile, întrucât Rafale se luptă la nivelul prețului cu Peugeot 3008, iar în segment și cu BMW X4 sau Audi Q5 Sportback.