Probă de Drum - Peugeot 3008
Cu un interior spațios, Peugeot 3008 este o mașină de familie ideală, comparabilă cu Nissan Qashqai sau Seat Ateca.
Articol de Dan Creța, 30 Aprilie 2017, 08:23
La inceputul lunii martie, la Salonul Auto de la Geneva, SUV-ul compact Peugeot 3008 a fost desemnat Mașina Anului 2017 în Europa. Podiumul a fost completat de Alfa Romeo Giulia și Mercedes Benz E-Class. Trebuie sa spunem inca de la inceput ca Peugeot 3008 merita pe deplin distinctia acordata la Geneva. Este o masina confortabila, practica si usor de condus, inzestrata cu cele mai noi si inalte tehnologii aparute in industria auto.
Daca designul exterior elegant si agresiv ofera o adevarata placere vizuala din toate unghiurile, interiorul este si mai impresionant. Modern si stilizat pana la cele mai mici detalii, cu materiale de o excelenta calitate care ii dau un aspect premium, habitaclul te tenteaza parca sa pipai diversele elemente de la bord pentru a vedea daca se simt la atingere la fel de bine pe cat arata. Scaunele comode ofera o buna sustinere laterala si spatiul este generos pentru adulti inclusiv pe bancheta din spate care, rabatata, creste capacitatea portbagajului de la 520 de litri la circa 1600 de litri, una dintre cele mai mari din segment.
La drum, noul 3008 isi demonstreaza din plin abilitatile. Modelul testat dispune de un motor Diesel de 1,6 litri si 120 de CP cu un cuplu de 300 Nm la o turatie de 1750 rotatii/minut care asigura o buna performanta in depasiri pentru bolidul a carui greutate nu depaseste 1400 kg. Agregatul nu este foarte lacom, dupa un drivetest de 1000 de km parcursi pe toate categoriile de drumuri consumul de motorina la suta de km a fost de 5,9 litri. Directia este remarcabil de precisa, iar transmisia automata cu 6 viteze, pe care o admirasem anterior si pe un Citroen C4 Picasso, este eficienta si subtila. Un mic levier electronic permite transferul rapid catre controlul manual prin padelele de pe volan. Exista si un buton pentru modulul Sport, dar si un joystick pentru selectarea tipului de tractiune adaptata fie la zapada, fie la noroi sau nisip.
Printre sistemele de siguranta de care dispune 3008 sunt franarea de urgenta si avertizare in caz de coliziune, avertizare pentru banda de plecare, atentionarea soferului in caz de conducere haotica, sistemul adaptativ pentru faza lunga si cel de recunoastere a semnelor de circulatie, sistemul de monitorizare a punctului mort si pilotul automat cu functia Stop.
Conducatorul auto primeste, de asemenea, asistenta in timpul anumitor manevre, de la sistemele Visio Park cu vizibilitate totala 360 de grade si Park Assist, oglinzile retrovizoare laterale orientandu-se automat la unghiul potrivit pentru a asigura vizibilitate maxima la mersul cu spatele. Revenind la interiorul rafinat si silentios, gasim o multime de spatii de depozitare utile, culminand cu cel din cotiera, care este ventilat si foarte incapator. Informatia de la bord este complet digitala si apare foarte clar pe doua ecrane spectaculoase care dau impresia unui cockpit virtual gen Audi si care poate fi partial personalizat.
Un aspect apreciat de unii, dar criticat de altii, este faptul ca Peugeot ofera prea multe sisteme si gadgeturi in dotarea de baza. Asta face ca pretul de pornire a lui 3008 sa fie putin mai ridicat decat al unor rivali din segment printre care putem mentiona Skoda Yeti, Volkswagen Tiguan, Renault Kadjar, Kia Sportage, Honda CR-V sau Toyota Rav4. Probabil ca, pentru a putea alege, ar trebui sa faci o lista cu toate lucrurile pe care le vrei de la un SUV compact si sa o compari cu ceea ce ofera noul Peugeot 3008.