Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum – Opel Astra

Ne bucurăm de un test drive cu noua versiune a modelului Astra de la Opel, un model care a ajuns la cea de-a 6-a generație și care este cel mai nou model care utilizează platforma EMP2 a grupului francez PSA din care face acum parte.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 27 Ianuarie 2024, 15:19

Intrat de curând pe piață, noul Opel Astra nu s-a îndepărtat prea mult de predecesorul său, chiar dacă, la a 6-a generație se simte din plin influența grupului PSA, noua casă a constructorului german. Imaginea generală este una de mașină mult mai bine pusă la punct, cu o atitudine mai dinamică și cu o gamă generoasă de dotări, care completează cumva meniul actual al unei mașini corecte, mai ales când este vorba și despre un spațiu suficient la interior. Opel Astra rămâne un competitor serios pentru concurența compactă precum Volkswagen Golf sau partenerul de grup Peugeot 308, un model care nu i-a putut face față la nivelul vânzărilor până acum.

În plimbarea noastră am avut parte de un Astra alb GSe, echipat cu o versiune mai puternică a propulsorului plug-in hybrid, ceea ce înseamnă că mașina se încadrează în zona hatchback-urilor cu intenții sportive, dar și cu atitudine eficientă în viața de zi cu zi, atunci când este cazul. Noi nu ne-am încumetat să testăm prea mult varianta sportivă, mergând mai mult pe economie și admirație, chiar dacă bolidul te cheamă cumva să înțelegi că această configurație plug-in hybrid, alcătuită dintr-un motor de 1,6 litri, un motor electric și o baterie de 12,4 kWh, primește un plus de 45 CP, pentru o putere totală a sistemului de 225 cai.

Te simți destul de puternic la bordul noului model, mai ales când simți cum se întorc privirile după cel mai dinamic design de până acum, care se bazează în special pe noua grilă față, Opel Vizor, dar și pe farurile Intelli-Lux LED Pixel Light, preluate direct de la Insignia, fiecare cu câte 84 de elemente LED. La interior, poziția șoferului păstrează comenzile dispuse în mod intuitiv, cu o planșă de bord relativ simplă, acoperită cu o spumă moale, cu cele două ecrane amplasate puțin către șofer, ceea ce te face să te simți mai comod în principala poziție de putere a mașinii. În plus, pe lângă cele două ecrane există și un head-up display care afișează informații de bază, precum viteza de deplasare, sursa media sau navigația. Totul este accentuat și de scaunele sportive speciale de pe GSe, foarte confortabile, tapițate cu un mix de piele și microfibră, și cu un reglaj lombar atât pe adâncime, cât și pe înălțime.

Trebuie luată în calcul și noua opțiune oferită de partea electrică, așa că poți merge aproximativ 50 km dacă vei încărca bateria în mod regulat, pentru că despre consumul de carburant nu putem spune prea multe, chiar dacă pe parcursul testului am atins un consum mediu de peste 7 litri de benzină la 100 de kilometrii. În acest context valorile nu sunt relevante după o scurtă plimbare, așa că totul ține de voi cum vă gestionați stilul de șofat.

Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday
Ştiinţă & Tehnologie 07 Noiembrie 2024, 16:30

Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday

Asociația Română a Băncilor ne îndeamnă să cumpărăm doar de la vânzători de încredere și să folosim carduri de protecție...

Numărul escrocheriilor online, în creştere în perioada de Black Friday
Probă de Drum - ID Buzz
Ştiinţă & Tehnologie 01 Noiembrie 2024, 15:08

Probă de Drum - ID Buzz

Numele nu prevesteşte foarte multe din ceea ce are de oferit acest vehicul complet electric al nemţilor de la VW. Dar mini...

Probă de Drum - ID Buzz
Schimbările climatice au agravat cele mai severe evenimente meteorologice
Ştiinţă & Tehnologie 31 Octombrie 2024, 13:27

Schimbările climatice au agravat cele mai severe evenimente meteorologice

Studiul subliniază urgenţa reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră, care determină creşterea temperaturilor şi fenomene...

Schimbările climatice au agravat cele mai severe evenimente meteorologice
Probă de Drum - Suzuki Vitara Strong Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 29 Octombrie 2024, 07:41

Probă de Drum - Suzuki Vitara Strong Hybrid

Când vine vorba de SUV-uri compacte, Suzuki Vitara este un veteran apreciat de ani de zile pentru versatilitatea și...

Probă de Drum - Suzuki Vitara Strong Hybrid
Carbuyer: Noua Dacia Duster, cea mai bună maşină a anului
Ştiinţă & Tehnologie 23 Octombrie 2024, 14:52

Carbuyer: Noua Dacia Duster, cea mai bună maşină a anului

Carbuyer publică ştiri, recenzii şi sfaturi pentru cumpărătorii de mașini din Marea Britanie.

Carbuyer: Noua Dacia Duster, cea mai bună maşină a anului
Probă de drum - Nissan X-Trail cu ePedal
Ştiinţă & Tehnologie 20 Octombrie 2024, 13:14

Probă de drum - Nissan X-Trail cu ePedal

Altădată vârful de lance al niponilor pe tărâm european, noul X-Trail încearcă se se impună pe o piața aglomerată a...

Probă de drum - Nissan X-Trail cu ePedal
"Vacanțe de nerefuzat" care ne pot goli conturile
Ştiinţă & Tehnologie 19 Octombrie 2024, 15:49

"Vacanțe de nerefuzat" care ne pot goli conturile

Specialiștii DNSC atrag atenția că în mediul online sunt tot mai multe oferte false, iar neatenția ne poate goli conturile.

"Vacanțe de nerefuzat" care ne pot goli conturile
Probă de Drum – Peugeot 3008
Ştiinţă & Tehnologie 14 Octombrie 2024, 15:21

Probă de Drum – Peugeot 3008

Francezii de la Peugeot se laudă cu noul SUV Peugeot 3008, un model care se află într-un segment extrem de aglomerat, acolo...

Probă de Drum – Peugeot 3008