Probă de Drum – Opel Astra
Ne bucurăm de un test drive cu noua versiune a modelului Astra de la Opel, un model care a ajuns la cea de-a 6-a generație și care este cel mai nou model care utilizează platforma EMP2 a grupului francez PSA din care face acum parte.
Articol de Bogdan Predescu, 27 Ianuarie 2024, 15:19
Intrat de curând pe piață, noul Opel Astra nu s-a îndepărtat prea mult de predecesorul său, chiar dacă, la a 6-a generație se simte din plin influența grupului PSA, noua casă a constructorului german. Imaginea generală este una de mașină mult mai bine pusă la punct, cu o atitudine mai dinamică și cu o gamă generoasă de dotări, care completează cumva meniul actual al unei mașini corecte, mai ales când este vorba și despre un spațiu suficient la interior. Opel Astra rămâne un competitor serios pentru concurența compactă precum Volkswagen Golf sau partenerul de grup Peugeot 308, un model care nu i-a putut face față la nivelul vânzărilor până acum.
În plimbarea noastră am avut parte de un Astra alb GSe, echipat cu o versiune mai puternică a propulsorului plug-in hybrid, ceea ce înseamnă că mașina se încadrează în zona hatchback-urilor cu intenții sportive, dar și cu atitudine eficientă în viața de zi cu zi, atunci când este cazul. Noi nu ne-am încumetat să testăm prea mult varianta sportivă, mergând mai mult pe economie și admirație, chiar dacă bolidul te cheamă cumva să înțelegi că această configurație plug-in hybrid, alcătuită dintr-un motor de 1,6 litri, un motor electric și o baterie de 12,4 kWh, primește un plus de 45 CP, pentru o putere totală a sistemului de 225 cai.
Te simți destul de puternic la bordul noului model, mai ales când simți cum se întorc privirile după cel mai dinamic design de până acum, care se bazează în special pe noua grilă față, Opel Vizor, dar și pe farurile Intelli-Lux LED Pixel Light, preluate direct de la Insignia, fiecare cu câte 84 de elemente LED. La interior, poziția șoferului păstrează comenzile dispuse în mod intuitiv, cu o planșă de bord relativ simplă, acoperită cu o spumă moale, cu cele două ecrane amplasate puțin către șofer, ceea ce te face să te simți mai comod în principala poziție de putere a mașinii. În plus, pe lângă cele două ecrane există și un head-up display care afișează informații de bază, precum viteza de deplasare, sursa media sau navigația. Totul este accentuat și de scaunele sportive speciale de pe GSe, foarte confortabile, tapițate cu un mix de piele și microfibră, și cu un reglaj lombar atât pe adâncime, cât și pe înălțime.
Trebuie luată în calcul și noua opțiune oferită de partea electrică, așa că poți merge aproximativ 50 km dacă vei încărca bateria în mod regulat, pentru că despre consumul de carburant nu putem spune prea multe, chiar dacă pe parcursul testului am atins un consum mediu de peste 7 litri de benzină la 100 de kilometrii. În acest context valorile nu sunt relevante după o scurtă plimbare, așa că totul ține de voi cum vă gestionați stilul de șofat.