Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de drum - Nissan X-Trail Full Hybrid cu ePedal

Altădată vârful de lance al niponilor pe tărâm european, noul X-Trail încearcă se se impună pe o piața aglomerată a SUV-urilor medii unde are mulți adversari redutabili

Articol de Cătălin Cîrnu, 20 Octombrie 2024, 13:14

Chiar dacă s-a lăsat așteptată, generația a patra a modelului X-Trail păstrează caracteristicile strămoșului lansat în urmă cu peste două decenii. Un 4x4 veritabil, cu aptitudini de cățărător pe teren accidentat, dar și un vitezist pe autostradă, atât cât poate duce un SUV din segmentul mediu.

Altădată vârful de lance al niponilor pe tărâm european, noul X-Trail încearcă se se impună pe o piață aglomerată cu mulți adversari redutabili: Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Skoda Kodiaq, Toyota RAV4, Suzuki Across și Peugeot 5008.

Designul a evoluat conform tendințelor, mașina transformându-se radical. De la pătrățosul din anii 2000, la muchiile actuale ce l-ar pune la grea încercare pe cel mai măiastru tinichigiu.

ePower

SUV-ul nipon beneficiază de un propulsor pe benzină de 1,5 litri, în 3 cilindri, cu raport de compresie variabil, cuplat la o cutie de viteze automată. Poate că pare mic, dar sistemul full-hybrid, fără încărcare la priză, poate decide datorită softului când poate interveni în funcție de situație și de stilul de condus. Cei peste 200 de CP își fac treaba, iar cele 2 motoare electrice confirmă înscrisul „e-4orce“, ce marchează prezența tracțiunii integrale, obținută datorită propulsorului electric montat pe puntea spate.

Consum

Chiar și ajutat de sistemul full-hybrid, benzinarul de 1,5 litri ”a păpat” destulă benzină. În oraș, de înțeles, consumul s-a ridicat la 8,7 l/100 km, dar pe autostradă sprinturile și viteza maxima regulmentară au crescut consumul de carburant până la dincolo de 9 l/100 km. Nu-i mult, dar nici puțin, în condițiile în care XTrail are o masă de aproape 2 tone și poate fi configurat cu 7 locuri.

Șofatul este o plăcere din mai multe motive. Scaunele sunt confortabile, interiorul rafinat, cu multe spații de depozitare și cu un sistem de entertainment de calitate. Reprizele de accelerație sunt bune, suspensiile controlează toate denivelările întâlnite pe drum și chiar trecerile peste șinele de tramvai sunt abia resimțite. Iar trei adulți voinici pot călători confortabil fără să stea îngrămădiți pe bancheta spate. Și trebuie să adaug și HUD-ul color, de 10,8 inchi, proiectat direct pe parbriz, un detaliu care îți menține privirea doar la drumul din fața ochilor.

ePedal

Această funcție are menirea să recupereze energie la frânare. Se poate activa dintr-un buton aflat între scaunele față și aproape instantaneu viteza scade cu vreo 15 km/h. În plus, mai găsești și un buton prin care comanzi deplasarea pur electrică, dar în cazul în care bateria scade, sistemul introduce motorul termic.

Concluzii

Nissan X-trail are câteva atuuri care o diferențiază de concurență, dar pe piață, tot ceea ce contează ține doar de preferințele și de dorința clienților la achiziționarea unui SUV 4x4, căruia nu i-am putut descoperi și calitățile pe tărâm accidentat, din cauza secetei prelungite care nu mi-a oferit șansa unor terenuri dificile.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 19:31

Şase femei au zburat până la marginea spațiului

Vehiculul Blue Origin este complet automatizat, deci nu a existat un pilot la bord.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 10:14

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV

Noua generație a SUV-ului Grandland propusă de constructorul german Opel, este construită pe platforma nouă preluată din...

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2025, 11:54

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric

Deși turbulențele continuă pe piața automobilelor electrificate, unde Tesla a înregistrat scăderi semnificative, grupul...

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Summit-ul Inovației Digitale
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:45

Summit-ul Inovației Digitale

Patru zile de conferințe, forumuri și planuri ambițioase pentru transformarea digitală a României.

Summit-ul Inovației Digitale
Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:01

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice

Compania românească a prezentat pe piaţa autohtonă primele vehicule electrice utilitare

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 11:27

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă

O companie americană de biotehnologie a obţinut trei pui de lupi preistorici, care erau mai mari decât descendenţii lor moderni.

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 04 Aprilie 2025, 23:08

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV

Am scos la plimbare Hatchbackul C4 al celor de la Citroen propus de această dată în interesanta motorizare mild-hybrid care...

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Probă de Drum – Suzuki Across PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 29 Martie 2025, 16:02

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV

Pentru cei care își doresc un SUV hibrid solid și stilat care să asigure un echilibru bun între tehnologie și performanță, o...

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV