Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Honda CR-V Hybrid

Mașinile hibrid au devenit o alegere din ce în ce mai populară pe măsură ce ne îndreptăm către un viitor ecologic și electrificat.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 24 Martie 2021, 13:02

În ultimii 10-15 ani, două dintre cele mai bine vândute SUV-uri de dimensiune medie din lume au fost japonezele Toyota Rav4 și Honda CR-V. Acestea continuă să-și dispute supremația în prezent și pe noul teritoriu al motorizărilor hibride, fără încărcare la priză. În timp ce Rav4 hibrid se află la a doua generație, cei de la Honda au lansat abia recent varianta CR-V cu propulsie hibridă, pentru a înlocui motorizările diesel și pentru a se înfrupta din felia de piață a concurentului direct.

Honda CR-V hibrid are un sistem simplu, dar extrem de eficient. Sunt trei moduri de funcționare automate: electric, hibrid și termic, între care tranziția se face foarte lin. În modul electric, energia motorului de 184CP este furnizată de o baterie cu o autonomie de până la 2 km, dar care practic se regenerează permanent. În modul hibrid, intră în funcțiune motorul termic de 145 CP, însă acesta nu antrenează încă roțile, ci acționează un generator care produce energie pentru motorul electric. În plus, cu padelele din spatele volanului se poate mări gradul de recuperare a energiei la frânare în 4 trepte. Modul hibrid este extrem de eficient, mai ales în traficul din oraș unde consumul de benzină poate scădea sub 6 l/100 km. Sistemul 4×4 este unul clasic, cu legătură mecanică între punți. Motorul termic și electric antrenează împreună puntea față, cea din spate fiind cuplată automat în funcție de teren și de condițiile de aderență.

Propulsorul este asociat unei transmisii automate CVT care funcționează foarte simplu și fluid și n-are cum să te dezamăgească dacă nu ai un stil agresiv și nu te aștepți la un comportament foarte dinamic. Accelerarea și decelerarea se simt natural, fără sincope, dar în momentul în care apeși puternic pedala pentru o depășire sportivă, motorul termic devine foarte vocal. Însă, cu toate că antifonarea nu e grozavă la viteze mari, vibrațiile sunt bine estompate. Noua Honda CR-V hibrid oferă un interior spațios și primitor. Versiunea Executive cu tentă premium include scaune din piele reglabile electric și încălzite, plafon panoramic și încărcare wireless. La cotiera încăpătoare se adaugă numeroase soluții inteligente de depozitare pentru diverse obiecte și bagaje, compartimente mari de stocare și o mulțime de prize USB și de alimentare. Pasagerii din spate au loc uriaș la nivelul picioarelor și al capului, iar podeaua plată permite așezarea confortabilă pe locul din mijloc.

Materialele de la bord sunt cam tari, însă par durabile și bine finisate. Nu avem maneta de viteze, ci doar un schimbător cu butoane mari și clare, dispuse logic. Am apreciat și funcția Hold care te scutește să stai cu piciorul pe frână la semafor. Sistemul audio sună cristalin, interfața digitală arată bine, totuși are o mică întârziere în executarea comenzilor pe ecranul tactil, oarecum surprinzător pentru un vehicul japonez de top. Mai importantă însă decât plăcerea confortului este siguranța călătoriei, iar la acest capitol Honda CR-V excelează cu cele 5 stele primite la teste. Funcția de păstrare a benzii de mers și tempomatul adaptiv însoțite de întregul ansamblu de tehnologii avansate de siguranță Honda Sensing contribuie la o deplasare lină și sigură. Alte dotări care ușurează viața și încărcarea unor obiecte voluminoase sunt hayonul acţionat electric hands-free și bancheta spate care se rabatează simplu pentru a obține o suprafață perfect plană.

Practică și flexibilă, noua Honda CR-V Hybrid este o mașină sigură și eficientă grație tehnologiei moderne de la bord. După ce o pui în mișcare, nu-ți mai rămâne decât să te bucuri de drum.

Probă de Drum - Renault Captur
Ştiinţă & Tehnologie 22 Februarie 2021, 11:57

Probă de Drum - Renault Captur

A doua generație Renault Captur ne atrage cu un aspect senzațional, soluții practice și foarte multă multă tehnologie.

Probă de Drum - Renault Captur
Probă de Drum - MAZDA CX-5
Ştiinţă & Tehnologie 15 Februarie 2021, 15:31

Probă de Drum - MAZDA CX-5

In 2020, compania Mazda a împlinit un secol de existență, iar sărbătoarea centenarului vine cu o serie de ediții speciale...

Probă de Drum - MAZDA CX-5
Probă de Drum – DS 7 Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 13 Februarie 2021, 18:17

Probă de Drum – DS 7 Hybrid

A venit rândul la plimbare pentru hybridul plug-in DS 7 CROSSBACK E-TENSE.

Probă de Drum – DS 7 Hybrid
Probă de Drum - C5 Aircross hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 09 Februarie 2021, 14:58

Probă de Drum - C5 Aircross hybrid

Francezii continuă ofensiva chiar și în plină pandemie, onorându-și promisiunile oferite publicului încă de la lansarea lui...

Probă de Drum - C5 Aircross hybrid
Probă de Drum - Seat Leon FR Sports Tourer
Ştiinţă & Tehnologie 05 Februarie 2021, 18:34

Probă de Drum - Seat Leon FR Sports Tourer

Noua generație a lui Seat Leon în configurație break are o lungime de 4, 6 metri și o capacitate a portbagajului de 620 de...

Probă de Drum - Seat Leon FR Sports Tourer
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm
Proba de drum cu BMW 120d
Ştiinţă & Tehnologie 24 Noiembrie 2024, 07:08

Proba de drum cu BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel...

Proba de drum cu BMW 120d