PROBA DE DRUM CU MAZDA 3 TAKUMI
Exista masini care arata atat de bine incat ai putea spune ca fac toti banii doar pentru frumusetea lor aparte.
Articol de Dan Creța, 29 Decembrie 2017, 22:01
Exista masini care arata atat de bine incat ai putea spune ca fac toti banii doar pentru frumusetea lor aparte. Asa este si noua Mazda 3 care, cu formele ei sculpturale si bine conturate, transmite putere şi fluiditate si creeaza iluzia unei mişcari impresionante chiar şi atunci când staţioneaza.
Probabil ca unul dintre factorii cheie ai succesului inregistrat de Mazda 3 este aspectul ei unic, spectaculos, cu linii atletice si agresive care transmit o tensiune plina de energie şi o senzaţie de mişcare ritmata, care fura privirile. Aspectul uimitor al acestui vehicul se datoreaza filosofiei japoneze „KODO – Sufletul Mişcarii” care contribuie la o experienţa mai dinamica şi mai placuta a condusului. Mazda 3, stim bine, e rivalul traditional al celorlalte modele de succes din segmentul compact: Golf, Focus, Astra, Leon sau Megane, dar cu o abordare diferita de cea a concurentilor sai.
In loc sa urmeze trendul general de motorizari tot mai reduse, eventual suplimentate cu turbine, Mazda continua sa propuna motoare traditionale non-turbo, la fel ca modelul de test propulsat de un motor pe benzina de 2 litri si 120 CP. Combinat cu greutatea mica a masinii, de doar 1200 kg, acesta ofera performante dinamice bune la un consum redus de combustibil. Nu te lipeste de scaun atunci cand accelerezi si pare putin cam lenes, dar odata ajuns la viteza de croaziera, are un sunet rotund si placut si iti da un sentiment de incredere.
Versiunea Takumi inseamna un habitaclu reproiectat, un bord cu un design nou, volan din piele încalzit şi insertii cromate care reusesc sa mai imblanzeasca ambianta cam sobra, scaune sport precum si o combinaţie reusita de tapiţerie din piele şi textil de calitate superioara, cu cusaturi în culori contrastante care completeaza aspectul elegant al maşinii, plus jante de aliaj de 18 inci, frâna de parcare electrica si camera video pentru marşarier. Sunt deasemenea prezente toate sistemele de siguranta moderne incorporate in sistemul Skyactiv specific producatorului nipon. La drum, mai ales in viraje, am detectat un comportament impecabil, o directie precisa, niste suspensii excelente si frane cat se poate sigure.
Pe masura ce ne apropiem tot mai mult de era automobilelor autonome, Mazda continua sa se ghideze dupa premiza ca sofatul este un element important care inseamna implicare directa si satisfactie pe masura. De aceea, producatorul japonez se incapataneaza sa construiasca masini care ii pot face pe soferi sa viseze serpentine, sub deviza: Driving matters - Condusul conteaza. Asa sa fie!