Probă de Drum – Citroen C3
Culori faine, multe nuanțe bicolore, genul de mașină care le cade cu tronc ... doamnelor și domnișoarelor!
Articol de Cătălin Cîrnu, 07 August 2023, 06:31
Noua alură a modelului subcompact păstrează proporțiile unui automobil ideal pentru șofatul citadin, dar cu surprinzătoare aptitudini sportive. Deși a rămas cea mai mică mașină din gama constructorului francez, C3 se impune de la prima vedere grație părții frontale inspirată de la suratele mai mari.
Într-un segment în care rivalii sunt puternici și des întâlniți, precum Dacia Sandero, Hyundai i20, Opel Corsa ori Renault Clio sau Toyota Yaris, C3 propune o motorizare pe benzină de 1200 cmc și 110 CP și o cutie de viteze automată în 6 trepte. Pentru cei care iubesc șofatul clasic există și o cutie manuală în 6 sau în 5 rapoarte, dar în ultimul caz, propulsorul este setat să livreze doar 83 CP.
La drum întins, motorul de 1,2 litri pe benzină îți oferă un rulaj rezonabil, dar dacă vrei ceva adrenalină în plus poți să activezi modulul Sport. Suspensiile mi s-au părut ușor rigide, ținuta de drum este bună, iar mașina rămâne stabilă în viraje chiar și la abordări în forță. Consumul în regim mixt, bară la bară în oraș și șarje pe autostradă, cu 130 km/h, s-a situat aproape de 7 l/100 km.
Citroen C3 mizează și pe câteva sisteme de siguranță precum cel de avertizare în cazul în care ai deviat de pe bandă, sistem de frânare automată în caz de urgență sau cel de monitorizare a oboselii șoferului, recunoaștere a semnelor de circulație, asistent de fază lungă. În dotarea standard, mașina vine cu airbaguri frontale, laterale față și airbaguri cortină. Poate că francezii au uitat un detaliu tehnologic atât de căutat. C3 nu are conectivitate wireless nici pentru Apple CarPlay, nici pentru Android Auto.
Prioritatea francezilor a fost confortul, la care adăugăm designul exterior, mașina putând fi personalizată bicolor în foarte multe nuanțe. Am remarcat bandourile laterale de pe portiere care își găsesc reflexia și la interior, deși portierele beneficiază de mânere precum cele întâlnite în mijloacele de transport ale STB. Virajele luate ceva mai sportiv reașează din mers pasagerii. Șoferul și pasagerul din dreapta au suficient spațiu, dar în cazul în care cel de la volan este o persoană înaltă, atunci unghiul se micșorează în curbele strânse. Citroen C 3 poate fi comandat în aproape 100 de configurații unice; între 7 culori de caroserie, 4 de plafon, 4 pachete de culoare predefinite, 3 teme grafice pentru plafon și alte 3 teme cromatice pentru interior.