Peugeot 5008 - Probă de Drum
Mai marele familiei Peugeot a confirmat saltul realizat de casa franceză după apariția modelului 3008, în care designul și rafinamentul s-au doveit câteva dintre atributele mărcii.
Articol de Cătălin Cîrnu, 15 Februarie 2019, 20:28
Francezii au păstrat titulatura, dar transformările s-au dovedit radicale. Noul 5008 este un SUV arătos și musculos care se ia la trântă cu rivalii din piață precum Skoda Kodiaq sau Nissan X-Trail.
Modelul testat reprezintă vârful de echipare și mizează pe propulsorul GT 2.0 BlueHDI cu 180 CP și transmisie automată în 6 trepte. Exteriorul continuă tradiția formelor apărute la pecedesorii 2008 și 3008, dar interiorul este atât de vast că merită ceva timp pentru a fi explorat. Avem parbriz încălzit, plafon panoramic cu deschidere, oglinzi rabatabile electric cu iluminare zona access cu Logo Peugeot + reglare oglinzi la marșarier și cu o multitudine de alte sisteme de siguranță activă.
Uriașul poate fi configurat și în varianta cu 7 locuri, scaunele rabatibile din portbagaj fiind suficient de spațioase chiar și pentru doi adulți subțirei. Fără acestea, volumul portbagajului este extrem de generos. Urcat la bordul mașinii am rămas suprins de volan, cu un diametru incredibil de mic pentru un SUV de talie mare, dar am priceput ideea de iCocpkpit a constructorului. Indicatoarele sunt vizibile pe deasupra volanului și nu prin el, iar ca șofer te simți confortabil și relaxat. Indicatoarele de bord digitale sunt afișate pe un display de 12,3 inch putând fi setate în cinci moduri.
Avem afișajul clasic cu vitezometru și turometru, dar putem alege și modul navigație cu harta în prim plan, vitezometru digital și celelalte indicatoare mai mici în lateral sau modul Minimal la condusul noaptea. Pe panoul de bord am descoperit tendințele existente pe piață, precum claviatura unui pian plasate sub ecranul tactil de 8 inch. Fiecare reprezintă câte un meniu al sistemului multimedia, iar sub acestea se află comenzile principale ale climatizării și un buton rotativ de volum. Spațiul interior este mare chiar și pentru cinci adulți voinici.
Încă de la prima cheie am sesizat sunetul motorului. Dieselul de 2 litri care dezvoltă 180 de CP toarce liniștit, mult mai silențios decât m-aș fi așteptat. Transmisia automată în 6 trepte are suplețe și schimbă lin treptele de viteză. De remarcat că la viteza de 130 de km/h pe segmentul spre Fundulea de pe autostrada Soarelui, suspensiile au absorbit orice denivelare, iar zgomotul din habitaclu a rămas în aceiași parametri, semn că mașina este antifonată excelent.
Nota de sportivitate este adusă de modulul Sport, care inițiază un sunet profund...ca de monopost. Consumul de carburant în regim mixt s-a situat la 7,1 litri la 100/km, o confirmare a noilor motorizări de la Peugeot deși constructorul se laudă cu alte perfomanțe. Și printre atâtea bile albe s-a arătat și una neagră. Inițial am crezut că nu găsesc butonul pentru transmisia 4x4, dar după îndelungi căutări am primit și confirmarea. Deși beneficiază de un selector cu 5 moduri Grip Control, fiecare livrând putere spre roțile din față în funcție de situație, SUV-ul 5008 nu are tracțiune integrală. E singurul reproș pe care i-l pot aduce unei mașini rafinate și seducătoare și care se conduce cu mare ușurință.