"New iPad" are rezoluţie HD şi viteze de transfer mai mari
Aşteptat de întreaga lume, Noul iPad aşa cum l-a botezat Apple, oferă utilizatorilor săi o calitate superioară a imaginii dar şi posibilitatea de a surprinde imagini la o calitate superioară faţă de modelele anterioare.
Articol de Ionuţ Dragu, 08 Martie 2012, 08:19
Grupul informatic american Apple a prezentat, miercuri, a treia versiune a tabletei iPad.
Noua tabletă oferă utilizatorilor o calitate mai bună a imaginii prin numărul mai mare de pixeli şi a rezoluţiei mai bune faţă de modelele precedente.
În cadrul conferinţei de lansare oficialii Apple au precizat că noul iPad este dotat cu un ecran performant folosit deja la cele mai recente modele de iPhone.
Mai mult, cu noua funcţie "touch micro" disponibilă pe tastatura virtuală, tableta este echipată şi cu un program de dictare, program care funcţionează în engleză, franceză, germană şi japoneză.
De asemenea, noul iPad va fi compatibil cu noile reţele de telefonie mobilă 4G.
Video: Prezentarea noului iPad.
Printre alte îmbunătăţiri aduse la noul iPad se regăsesc o calitate superioară a imaginilor surprinse de camera video ataşată, de 5 megapixeli, funcţia de stabilizare video dar şi posibilitatea de a urmării imagini în format HD.
Apple a mai prezentat, miercuri, şi o nouă variantă a aparatului Apple TV, cu o interfaţă simplificată pentru a-şi consolida prezenţa pe segmentul televiziunii prin Internet.
--fb1
Noul iPad va fi pus în vânzare începând cu 16 martie la preţul de 499 de dolari.
Statele Unite, Franţa, Canada şi Germania figurează printre primele ţări unde va apărea noul iPad, în special la operatorii americani AT&T şi Verizon, ale căror reţele 4G vor permite descărcări mai rapide.
Până în prezent, fanii Apple au fost reticenţi în a cheltui mai mulţi bani pe iPad-urile 3G.
Modelul mai ieftin Wi-Fi, cu acces mai limitat la internet, este modelul cu cele mai bune vânzări în prezent.
Vânzările iPad s-au dublat în trimestrul al patrulea al anului trecut, la 15,43 milioane de unităţi.
Compania a vândut circa 55 de milioane de iPad-uri de la lansare în 2010, iar anul fiscal 2011 a adus venituri de peste 20 de miliarde de dolari din vânzări, servicii conexe şi accesorii.
Samsung şi Motorola au deja disponibile tablete cu tehnologie LTE şi rulează cu sistemul de operare Android, care câştigă puternic teren împotriva iOS al Apple.
Chiar dacă Apple nu introduce inovaţii cu tehnologia LTE, ar putea avea un rol important în extinderea acesteia pe piaţa tabletelor, datorită popularităţii iPad.
Atât AT&T cât şi Verizon şi-au îmbunătăţit reţelele cu tehnologie LTE, iar în acest moment Verizon acoperă o populaţie de aproximtiv 200 de milioane, iar AT&T 74 de milioane.
Al treilea operator telecom din SUA, Sprint Nextel, va introdue servicii LTE pe parcursul acestui an.
Un impediment al succesului iPad ar putea fi majorarea costurilor pentru utilizatori la servicii de date, mai notează jurnaliştii de la Reuters.
Tabletele încep să câştige din ce în ce mai mult teren pe piaţa calculatoarelor personale portabile.
Potrivit Engadget.com, Apple se poate mândri că încă se află în vârful companiilor producătoare de tablete.
În ciuda faptului că vânzările companiei Apple a scăzut de la 63,3% în 2010 la 61,5% în 2011, compania din Sillicon Valey reuşeşte să menţină majoritatea pe piaţă,.
Pe locul doi, după Apple, s-a clasat Samsung cu 5,6 procente, iar pe locul patru s-a situat producatorul Barnes and Noble, al cărui Nook Color a ajuns la 4,5% dintre cumparatorii de tablete din 2011, în timp ce Asus, a încheiat top 5 cu o cotă de piaţă de 4 procente.
Întreaga piaţă a tabletelor a crescut cu 264% faţă de 2010, cifră care este, însă, sub estimările analiştilor.