La Drum cu SUV-ul japonezilor - Suzuki Vitara
SUV-ul practic şi spaţios al niponilor a primit 5 stele la testele EuroNCAP.
Articol de Bogdan Predescu, 05 Martie 2018, 12:03
Ne-am bucurat în plimbarea noastră de versiunea turboaspirată a SUV-ului Vitara, care poartă indicativul S şi este echipată cu primul motor turbo modern al japonezilor de pe continentul european, un 1.4 BoosterJet, cu o transmisie automată în 6 rapoarte şi cu o interesantă culoare încadrată oficial în denumirea „Roşu Strălucitor Solid”. Nivelul de echipare S este considerat varianta de top pentru Vitara deoarece include printre altele farurile LED, scaune din piele şi un sistem autonom de frânare de urgenţă în standard, asta dacă senzorii de pe grila din faţă nu sunt murdari, pentru o eroare de sistem care poate face diferenţa în situaţii critice.
Trecând peste roşul de la exterior, dai inevitabil de aceeaşi nuanţă şi la interior deoarece volanul este tapisat cu piele cusută cu aţă roşie, iar scaunele au avut şi ele aceeaşi soartă. Pielea este însă interesantă fiind foarte plăcută la atingere, asta până când iese din nou în evidenţă culoarea roşie din conturul cadranelor de bord, dar şi de la prizele de aer de pe planşa de bord. Destul de ciudat pentru un SUV este lipsa cotierei centrale pentru şofer, dar explicaţia este cât se poate de simplă şi practică până la urmă, cotiera este prevăzută la dotări opţionale pentru un preţ de 300 euro.
Deşi pare leneşă la 10.2 secunde pentru accelerarea de la 0 la 100km, Vitara S de 1.4 litrii BoosterJet se mişcă destul de bine în ritmul oraşului cu schimbarea automată a vitezelor, asta daca nu vrei să te joci cu padelelel de pe volan, pentru a simţii cum toarce motorul turat atunci când pierzi ritmul schimbului optim de treaptă. La drum întins motorul care scoate 140 CP şi 220 Nm, la un cuplu maxim care este disponibil între 1.500 şi 4.000 rpm, funcţionează aproape perfect într-un ritm plăcut şi totodată extrem de liniştit. În plus sistemul de tracțiune integrală AllGrip îţi dă un plus de încredere atunci când părăseşti asfaltul şi descoperi o zonă în care poţi testa modul de condus pe zăpadă sau noroi.
Japonezii au introdus în premieră pe nivelul de echipare S al modelului Vitara şi sistemul de conectare pentru smartphone, pentru o experienţă intuitivă şi operativă prin intermediul ecranului de 7 inch. Tot la capitolul lucruri bune putem introduce şi sistemul de acces fără cheie sau sistemul de cruise control adaptiv tocmai bun pentru a parcurge puţinele bucăţi de autostradă din ţară în condiţii cât mai uşoare. Iar la nemulţumiri aş mai adăuga modul în care se închid portierele şi portbaajul, fiind nevoie de ceva mai multă determinare şi forţă din prima, dacă nu vrei să te dai jos din nou când vezi pe bord că nu ai închis bine o uşă.
Pentru Europa, Vitara se compară cu câteva modele la fel de interesante precum Citroen C4 Cactus, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Ford EcoSport sau Opel Mokka X.