Hyundai Kona - Probă de Drum
Constructorul sud coreean a lansat modelul Kona ca răspuns la avalanșa crossoverurilor etalate pe piața europeană de mai toate casele auto.
Articol de Cătălin Cîrnu, 07 Ianuarie 2019, 10:29
Încă de la apariție, primul SUV subcompact din istoria mărcii a atras toate privirile datorită designului și culorilor din gamă. Elegant și rafinat, cu o grilă frontală impozantă, tip cascadă, păstrând identitatea familiei Hyundai. Impactul vizual este completat de luminile de zi cu tehnologie LED, care sunt poziționate deasupra farurilor, evident, tot cu LED.
Chiar dacă am tânjit după o mașină colorată, în bleu-turcoaz de exemplu, modelul de teste a fost de un alb imaculat, ca într-o reclamă la detergent. Prima impresie fiind deja conturată am pornit la drum pentru a-i testa abilitățile. Așezat la volan am descoperit o senzație plăcută, întrucât poziția ridicată a scaunului asigură o vizibilitate sporită, iar tabloul de bord și comenzile sunt prietenoase. Volanul are multe comenzi și îți ia ceva timp până te obișnuiești cu ele. Din fericire există multiple spații de depozitare pentru telefoane sau tablete, ba chiar și sticlele cu suc ori apă au locul lor pe consola centrală sau în portiere.
Echipat cu un motor pe benzină de 1,6 litri și cuplat la o cutie de viteze automată DCT în 7 trepte, Kona și-a arătat agilitatea de la primul impuls al pedalei de accelerație. Varianta de top propune un head-up display color retractabil, sistem audio de calitate, un ecran tactil de 8 inci și posibilitatea de a alege între trei moduri de rulare: Eco, Normal și Sport. Cel din urmă pune la bătaie cei 177 de cai, iar Kona își arată nota de sportivitate. Suspensiile sunt însă cam dure în situațiile întâlnite pe drumurile noastre, cu succesiuni de gropi ori la trecerea peste șinele de tramvai.
Chiar dacă mașina beneficiază de o tehnologie de vârf, ruliul se simte la virajele atacate în forță, dar sistemele își fac bine treaba. Mai ales că varianta 4x4 poate transmite 50% din cuplu către puntea spate, fiind dotată cu un diferențial blocabil până la 40 de km/h, pentru situații ceva mai dificile, rarități în acest segment în care adversarii sunt extrem de numeroși precum fratele Kia Stonic sau Mazda CX-3, Renault Captur, Toyota C-HR, Nissan Juke sau Volkswagen T-Roc. Consumul mixt s-a oprit la 7,6 l/100 km, depășind parametrii afișați de constructor, dar accelerația în forță îți oferă ceva adrenalină, Kona având nevoie de 7 secunde pentru a atinge 100 km/h.
Micul SUV excelează la capitolul siguranță. Pe lângă cele șase airbaguri, avem un sistem automat de frânare în situații de urgență, care include și detectarea pietonilor. Spre completare, găsim și un sistem de păstrare a benzii de rulare, unul de monitorizare a unghiului mort și unul de alertă atunci când ieși cu spatele dintr-o parcare. Și încă un amănunt. Volumul portabagajului, de 360 litri, este decent pentru clasa din care face parte, dar, la nevoie, bancheta spate se poate rabata, caz în care șoferul mai poate miza doar pe pasagerul din dreapta.