Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Hyundai Kona - Probă de Drum

Constructorul sud coreean a lansat modelul Kona ca răspuns la avalanșa crossoverurilor etalate pe piața europeană de mai toate casele auto.

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 07 Ianuarie 2019, 10:29

Încă de la apariție, primul SUV subcompact din istoria mărcii a atras toate privirile datorită designului și culorilor din gamă. Elegant și rafinat, cu o grilă frontală impozantă, tip cascadă, păstrând identitatea familiei Hyundai. Impactul vizual este completat de luminile de zi cu tehnologie LED, care sunt poziționate deasupra farurilor, evident, tot cu LED.

Chiar dacă am tânjit după o mașină colorată, în bleu-turcoaz de exemplu, modelul de teste a fost de un alb imaculat, ca într-o reclamă la detergent. Prima impresie fiind deja conturată am pornit la drum pentru a-i testa abilitățile. Așezat la volan am descoperit o senzație plăcută, întrucât poziția ridicată a scaunului asigură o vizibilitate sporită, iar tabloul de bord și comenzile sunt prietenoase. Volanul are multe comenzi și îți ia ceva timp până te obișnuiești cu ele. Din fericire există multiple spații de depozitare pentru telefoane sau tablete, ba chiar și sticlele cu suc ori apă au locul lor pe consola centrală sau în portiere.

Echipat cu un motor pe benzină de 1,6 litri și cuplat la o cutie de viteze automată DCT în 7 trepte, Kona și-a arătat agilitatea de la primul impuls al pedalei de accelerație. Varianta de top propune un head-up display color retractabil, sistem audio de calitate, un ecran tactil de 8 inci și posibilitatea de a alege între trei moduri de rulare: Eco, Normal și Sport. Cel din urmă pune la bătaie cei 177 de cai, iar Kona își arată nota de sportivitate. Suspensiile sunt însă cam dure în situațiile întâlnite pe drumurile noastre, cu succesiuni de gropi ori la trecerea peste șinele de tramvai.

Chiar dacă mașina beneficiază de o tehnologie de vârf, ruliul se simte la virajele atacate în forță, dar sistemele își fac bine treaba. Mai ales că varianta 4x4 poate transmite 50% din cuplu către puntea spate, fiind dotată cu un diferențial blocabil până la 40 de km/h, pentru situații ceva mai dificile, rarități în acest segment în care adversarii sunt extrem de numeroși precum fratele Kia Stonic sau Mazda CX-3, Renault Captur, Toyota C-HR, Nissan Juke sau Volkswagen T-Roc. Consumul mixt s-a oprit la 7,6 l/100 km, depășind parametrii afișați de constructor, dar accelerația în forță îți oferă ceva adrenalină, Kona având nevoie de 7 secunde pentru a atinge 100 km/h.

Micul SUV excelează la capitolul siguranță. Pe lângă cele șase airbaguri, avem un sistem automat de frânare în situații de urgență, care include și detectarea pietonilor. Spre completare, găsim și un sistem de păstrare a benzii de rulare, unul de monitorizare a unghiului mort și unul de alertă atunci când ieși cu spatele dintr-o parcare. Și încă un amănunt. Volumul portabagajului, de 360 litri, este decent pentru clasa din care face parte, dar, la nevoie, bancheta spate se poate rabata, caz în care șoferul mai poate miza doar pe pasagerul din dreapta.

Ştiinţă & Tehnologie 12 Noiembrie 2018, 10:25

Probă de Drum - Alfa Romeo Stelvio

In ultimii ani, in toata lumea au crescut puternic vânzările de SUV-uri, o tendinta care in prezent ii asigura acestui...

Probă de Drum - Alfa Romeo Stelvio
Probă de Drum cu Toyota CH-R
Ştiinţă & Tehnologie 06 Noiembrie 2018, 06:42

Probă de Drum cu Toyota CH-R

De la Nissan Juke încoace, nicio altă mașină din segment nu a mai surprins așa cum o face noul model de la Toyota, poate...

Probă de Drum cu Toyota CH-R
UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Ştiinţă & Tehnologie 15 Ianuarie 2025, 20:12

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială

120 de state de la nivel mondial vor avea un acces limitat la cipurile americane şi doar 18 sunt considerate sigure pentru...

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Provocările Inteligenței Artificiale
Ştiinţă & Tehnologie 04 Ianuarie 2025, 13:46

Provocările Inteligenței Artificiale

Pe lângă pericolul de rebeliune digitală, există și riscul de a amplifica fenomene precum dezinformarea sau cenzura.

Provocările Inteligenței Artificiale
DNSC îndeamnă la precauție
Ştiinţă & Tehnologie 03 Ianuarie 2025, 08:32

DNSC îndeamnă la precauție

Capcanele online sunt mai frecvente decât s-ar putea crede.

DNSC îndeamnă la precauție
Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Ştiinţă & Tehnologie 29 Decembrie 2024, 16:27

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare

Excepţie fac laptopurile, pentru care termenul de aplicare este anul 2026.

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Probă de Drum - Geely Coolray
Ştiinţă & Tehnologie 24 Decembrie 2024, 14:29

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat...

Probă de Drum - Geely Coolray
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid