Google atacă piaţa muzicală
În încercarea de a-şi ajunge din urmă rivalii de la Amazon şi Apple, compania Google îşi lansează propriul serviciu de muzică.
17 Noiembrie 2011, 10:45
Google Music, serviciul muzical al companiei Google, va fi integrat în Android Market, magazinul online cu aplicaţii destinate telefoanelor inteligente.
Noul serviciu de la Google porneşte de la un portofoliu de peste 13 milioane de melodii.
Potrivit agenţiei Reuters, serviciul le va permite utilizatorilor de internet să acceseze muzică de pe diferite dispozitive şi să le-o trimită şi prietenilor.
Analiştii citaţi de Reuters susţin totuşi că Google Music va avea un număr limitat de utilizatori întrucât nu sunt puse la dispoziţie importante piese muzicale aparţinând casei de discuri Warner Music, care deţine dreptul de difuzare pentru artiştii Led Zeppelin sau Prince.
Serviciul Google Music a fost lansat miercuri, la studiourile Brainwash din California.
Înţelegeri cu mari companii muzicale
Compania Google a negociat drepturi de difuzare cu patru mari companii muzicale: Vivendi SA's Universal Music Group; Sony Corp's Sony Music Entertainment şi EMI.
De asemenea, au fost semnate înţelegeri separate cu un grup independent de producţie care se bucură de succes şi cu deţinătorul senzaţiei muzicale din acest an, artista Adele.
Analiştii sunt totuşi de părere că serviciul Google Music nu va aduce avantaje mari companiei, însă este neceser pentru ca piaţa Android să ţină pasul cu rivalii săi.
Pentru a oferi un imbold serviciului, Google oferă utilizatorilor posibilitatea de a-şi descărca gratis o piesă pe zi, scrie Reuters.
Fără un serviciu de divertisment, spun specialiştii, telefoanele şi tabletele cu Android ar putea însă să nu mai fie atât de atractive pentru consumatori.
Cu toate acestea, potrivit datelor existente, muzica nu este atât de utilizată pe telefoanele inteligente precum reţelele de socializare.