Geely Starray, un SUV familial clasic
Construit pe platforma vărului XC 40 de la Volvo, Starray mizează pe un benzinar de 1,5 litri și 172 de Cai Putere. Cum se descurcă?
Articol de Cătălin Cîrnu, 16 Martie 2025, 10:30
Starray este fratele mai mare al modelului Coolray și beneficiază de echiparea cu același propulsor pe benzină turbo de 1,5 l. Suficient de puternic pentru o experiență interesantă la volanul unui SUV de segment C, în care unul dintre concurenții din piață se anunță Dacia Bigster. Chinezii au mers pe clasic, fără tehnologie hibrid și fără tracțiune integrală. Cel puțin pentru moment.
Construit pe platforma vărului XC 40 de la Volvo, Starray mizează pe 172 de CP pe care șoferul îi strunește grație unei cutii de viteze automată și rapidă în 7 trepte, ce oferă alternative de condus în funcție de condițiile de drum. Motorul răspunde foarte repede la comenzi, un avantaj evident în raport cu mașinile hybrid, care se bazează pe transmisii multimodale sau CVT. Și încă un detaliu. Schimbătorul de viteze este asemuit cu un "diamant", dar formula aparține producătorului chinez.
Consumul de carburant s-a situat la valoarea de 6,8 l/100 km, după un traseu de circa 500 de km, care a cuprins porțiuni de autostradă, drumuri de munte virajate și rulaj în ritm de melc prin capiatala aglomerată la orele de vârf. Chinezii au fost atenți și la un alt detaliu, mai ales că nu am descoperit stelele oferite la testul EuroNcap. În cazul unei coliziuni, cadrul din oțel al mașinii absoarbe și distribuie eficient forțele, reducând astfel impactul asupra pasagerilor.
Mașina este elegantă, cu un design în tendințe, ușor colțuros sau pătrățos, dar cu linii dinamice. O grilă frontală cu logo-ul companiei, (Geely oferă motoare și celor de la Mercedes) cu faruri led ultramoderne care îmbunătățesc vizibilitatea, lumina fiind strălucitoare și distribuită uniform în funcție de caracteristicile de drum.
Mult spațiu și la interior, cu un portbagaj mare și cu multiple gadgeturi precum tăvița de încărcare wireless sau prizele pe care le pot accesa pasagerii aflați pe bancheta spate ce poate fi rabată la nevoie. Și încă o găselniță pentru o experiență audio remarcabilă. Difuzoarele sunt amplasate în tetierele scaunelor, permițând ascultarea sunetului de înaltă calitate direct la urechile fiecărui pasager.
La nivelul tehnologiei, nici cârcotașii nu pot comenta prea mult. SUV-ul este echipat cu toate sistemele de siguranță pentru a reduce riscurile și a crește gradul de siguranță. Printre sistemele descoperite de-a lungul testului s-a numărat și tempomatul adaptiv proiectat pentru a face conducerea mai confortabilă și mai sigură, cu funcții precum accelerarea și frânarea automată și posibilitatea de a urmări alte vehicule la o distanță sigură.
Printre superlativele lui Starray se numără confortul, materialele premium și multe alte accesorii întâlnite în modul standard: cele mai bune faruri din segment, tapițerie de piele, trapă panoramică amplă cu deschidere în 2 poziții și rulou acționat electric, jante pe 19 inch sau sistemul Hi-Fi Infinity.
Panoul de bord are 10,25 inch și îi oferă șoferului toate informațiile esențiale despre vehicul și împrejurimi într-un singur loc, mașina fiind echipată cu camere video pentru un tur complet la 360 de grade.
Culoarea verde face parte din echiparea de bază, dar chinezii vor ceva bani în plus pentru vopseaua metalizată. Dar gama de culori este redusă.
În schimb, Geely are în plan lansarea pe piața europeană a unui model mult mai vânjos, versiunea Starray cu vreo 240 de CP și o cutie automată cu 8 rapoarte și transmisie integrală.