Facebook anunţă noi măsuri pentru a reduce manipularea politică prin reţea
Prin finanţare este posibil ca pe reţelele de socializare şi motoarele de căutare online să se ţintească mesaje către un anumit public graţie profilurilor personalizate.
Articol de Sergiu Şteţ, 03 Octombrie 2017, 08:43
Reprezentanţii companiei Facebook au prezentat o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conţinuturilor sponsorizate publicate pe această reţea de socializare.
Grupul american a anunţat că nva angaja "peste 1.000 de persoane în echipele însărcinate cu monitorizarea conţinuturilor sponsorizate pe plan mondial şi va investi mai mult în tehnologia maşinilor capabile să înveţe, pentru a repera mai bine şi a suprima conţinuturile publicitare".
Respectându-şi angajamentul, compania a remis Congresului american conţinutul a aproximativ 3.000 de mesaje sponsorizate publicate între 2015 şi 2017 şi finanţate de "o entitate rusă denumită Internet Research Agency", dintre care foarte multe, potrivit Facebook, "par să amplifice diviziunile sociale şi rasiale în Statele Unite", a precizat într-un comunicat un reprezentant al firmei americane.
Prin finanţare, este posibil ca pe reţelele de socializare şi motoarele de căutare online să se ţintească anumite mesaje către un anumit public, graţie unor algoritmi creaţi în funcţie de profilul utilizatorilor. Autorităţile americane anchetează o posibilă ingerenţă rusă în campania electorală americană din 2016, care a dus la victoria lui Donald Trump.
Facebook a detaliat şi alte măsuri pe care le va implementa pentru a monitoriza mai bine conţinuturile sponsorizate. Dincolo de monitorizarea conţinutului în sine, compania americană a promis că va examina mai bine şi "contextul în care conţinutul a fost finanţat şi care este publicul vizat".
Facebook intenţionează, de asemenea, să implementeze criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate.