Duster 3, puternic și arătos
Noua generație Dacia Duster oferă un plus semnificativ la capitolul dotări și un design în tendințe.
Articol de Cătălin Cîrnu, 06 Mai 2024, 20:29
Duster 3 a făcut un salt major în rândul SUV-urilor de dimensiuni medii. A treia generație a fost construită pe noua platformă a grupului Renault și a adus în primul rând motorizarea hibrid, îprezentă pe cea mai scumpă dintre toate variantele oferite la vânzare.
Duster 3 a preluat sistemul hybrid prezent pe Jogger
Vorbim despre același sistem care echipează Jogger, cu motor pe benzină de 1,6 litri și cu un total de 140 de CP. Dacă nu-și dorești reprize de accelerație sportive, am remarcat că poți să conduci până la 80% în mod complet electric în trafic urban, reducând consumul de carburant cu până la 40%.
Accesorizat peste media oferită până azi de Dacia, cu setări total diferite față de suratele sale, Duster 4x4 și-a păstrat aptitudinile de off-road, beneficiind acum și de un selector pentru modurile de condus. Un plus remarcabil, dar necesar în lupta cu o concurență acerbă, Suzuki hybrid Pro fiind principalul competitor. În continuare a rămas fără diferențial, dar sistemul 4x4 funcționează ireproșabil.
Duster 4x4 rămâne musculos și agil pe teren accidentat
Garda la sol a crescut până la 217 mm, unghiul de atac este de până la 31°, astfel că Duster 3 se descurcă admirabil în situații dificile precum cele întâlnite pe micul circuit amenajat de organizatori: șanțuri adânci și rampe accentuate trecute cu brio. Despre design am tot vorbit, mașina este arătoasă și mizează și pe materiale reciclabile, în procent de aproximativ 20%.
La teste am șofat și varianta cu tracțiune pe puntea față, echipată cu propulsorul în 3 cilindri, de 1,2 litri și 100 CP, dar diferențele sunt mari în raport cu modelul 4x4. Duster 3 cu tracțiune 4x2 rămâne doar un cross-over modern, bine accesorizat și care confirmă saltul într-o altă categorie, deși mânerele de ținere pentru ocupanți sunt deranjante, parcă le-au montat invers, iar centurile de siguranță pentru șofer și pasagerul dreapta nu sunt reglabile.
Dar Duster 3 accelerează deja pe piață, primind câteva mii de comenzi chiar înainte de lansarea oficială, un semn că prinde viteză pentru a se apropia de Sandero, cel mai vândut model Dacia în lume.