CJUE reglementează utilizarea butonului ''like'' al Facebook
Un site de comerţ online dotat cu butonul ''îmi place'' al Facebook trebuie de acum încolo să-şi informeze clienţii că împărtăşeşte datele lor personale cu grupul american.
Articol de Răzvan Stancu, 29 Iulie 2019, 18:06
Un site de comerţ online dotat cu butonul ''îmi place'' al Facebook trebuie de acum încolo să-şi informeze clienţii că împărtăşeşte datele lor personale cu grupul american şi să le ceară consimţământul, a decis luni justiţia europeană, relatează AFP, citat de Agerpres.
Curtea de Justiţie a UE (CJUE) a afirmat în verdictul său că aceste site-uri web sunt responsabile în comun cu gigantul american de colectarea şi transmisia datelor personale ale clienţilor lor.
Curtea a fost sesizată de justiţia germană în 2016. Asociaţia consumatorilor din Renania de Nord Westfalia (land din vestul Germaniei) reproşa site-ului de vânzări online de haine Fashion ID, proprietatea grupului Peek & Cloppenburg, că a transmis Facebook datele personale ale clienţilor săi fără consimţământul lor.
Sesizat despre litigiu, tribunalul din Dusseldorf, vestul Germaniei, a cerut un aviz al CJUE, cu sediul în Luxemburg.
Curtea a precizat în verdictul său că site-ul nu este, pe de altă parte, responsabil de modul în care sunt tratate ulterior aceste date de către Facebook.
Bitkom, federaţie germană care reprezintă companiile active pe internet, a criticat acest verdict, apreciind că pune în seama site-urilor web o enormă responsabilitate şi că va spori birocraţia.