Emanuel Gyenes pregătit pentru startul în Raliul raid Dakar
Cea de-a şasea ediţie din Arabia Saudită a raliului Dakar va debuta pe 3 ianuarie, în Bisha, şi va avea 7.706 kilometri la categoria moto, din care 5.146 kilometri de probă specială.
Articol de Bogdan Predescu, 02 Ianuarie 2025, 14:21
Pentru prima dată în istoria Raliului Dakar vor exista cinci probe speciale în care motocicletele şi cei de la categoria auto vor avea trasee diferite. Vor fi multe zone cu multă piatră tăioasă, zone rapide în canioane, traversări de ueduri, zone cu iarba cămilei, fesh-fesh şi deşertul Rub'al Khali, cunoscut şi sub numele de Empty Quarter, un deşert cu multe lacuri secate printre dune.
Noua ediție a Raliului Dakar, se va întinde pe 14 zile de cursă cu un prolog şi 12 etape, una dintre ele fiind etapa de 48 de ore, o buclă cu o probă specială de 958 kilometri, care trebuie parcursă în două zile. Etapa marathon începe chiar pe 5 ianuarie, urmând ca fiecare concurent să parcurgă cât mai mult din distanţă până la ora 17:00, după care se va opri în cel mai apropiat bivuac, va primi de la organizatori un cort, saltea, sac de dormit şi o raţie militară, urmând să-şi reia cursa a doua zi la prima oră.
Pilotul român Emanuel Gyenes este înscris la categoria fără asistenţă tehnică la cea de-a 47-a ediţie a cursei. Schimbările de regulament au îngreunat şi mai mult această categorie, deoarece de-a lungul celor două săptămâni de raliu, piloții vor putea utiliza doar şase seturi de pneuri şi vor avea doar două jante faţă şi două spate. Vor fi nevoiţi să îşi schimbe singuri pneurile folosind echipamentul pus la dispoziţie de organizatori.
Vineri, 3 Ianuarie 2025, Mani Gyenes va lua startul în Raliul Dakar în etapa Prolog de 29 km (probă specială), urmând ca sâmbătă 4 ianuarie, să avem și prima etapă la Bisha pe 412 km (de probă specială). Aventura din Arabia Saudită a început cu peripeții pentru pilotul nostrum, după ce a pierdut avionul Cairo - Riyadh, având o întârziere pe ruta Budapesta - Cairo de doar 3 ore. Obosit Mani Gyenes a ajuns însă cu bine în bivuacul din Bisha 12 ore mai târziu decât a fost planificat initial. Acolo pilotul și-a recuperat motocicleta, și totul a decurs bine cu pregătirea ei pentru shakedown.