Verificări la RATB
Reprezentanţii RATB ar putea fi acuzaţi de abuz în serviciu contra intereselor publice. Controlul a fost cerut de primarul general. Guvernul a anunţat că va sesiza DNA.
Articol de Diana Surdu, 15 Aprilie 2013, 07:34
RATB a înregistrat în ultimii doi ani pierderi de aproape 5 milioane de lei, din care mai bine de jumătate i-a cheltuit pentru bufetele şi cantina din incintă.
Aceasta este una dintre concluziile verificărilor făcute de Corpul de Control al primului ministru la regia de transport bucureşteană.
Controlul a fost cerut de primarul general, iar guvernul a anunţat că va sesiza DNA.
Reprezentanţii RATB ar putea fi acuzaţi de abuz în serviciu contra intereselor publice dacă se dovedeşte că au acoperit pierderi de peste 12 milioane de lei din fondurile destinate serviciului de transport public subvenţionat.
Ei ar fi schimbat destinaţia banilor şi ar fi comis nereguli în atribuirea unor contracte de achiziţii.
Potrivit notei de control, regia, care în 2010 şi 2011 a raportat un profit contabil zero, a efectuat cheltuieli de protocol de peste 450.000 de lei, iar alte peste 10.000 de lei au fost cheltuite pentru stilouri cu peniţe de aur şi platină, pentru membrii Consiliului de Administraţie al regiei.
Pierderi de 4,7 milioane de lei în doi ani
În aceeaşi perioadă, RATB a înregistrat pierderi totale de 4,7 milioane de lei din activităţi secundare, desfăşurate de cantina şi bufetul din incintă, Casa de Oaspeţi Predeal şi asociaţia sportivă.
Din subvenţiile locale, ca tarif social, RATB a efectuat cheltuieli pentru angajaţi deşi subvenţia nu era destinată acestora. Profitul a fost diminuat şi prin depozitele de peste 56 de milioane de lei, constituite pentru compensarea creanţelor faţă de municipiu.
Tot în document se mai arată că pentru majoritatea terenurilor administrate de regie a fost menţinută o valoare de inventar derizorie, de 1 leu, deşi au suprafeţe de peste 97.000 de metri pătraţi.
RATB a încheiat acum doi ani şi un contract de asociere cu societatea Astra Vagoane Călători pentru a moderniza un lot de tramvaie, estimat la 1,6 milioane de euro, deşi regia proiectase şi fabricase deja un tramvai modern, la jumătate de preţ.