Un pod prea îndepărtat: autostrada Bucureşti-Ploieşti
Cu un termen de finalizare depăşit de cel puţin doi ani, tronsonul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, de numai 62 de kilometri, s-a blocat la ambele capete, Bărcăneşti şi Petricani.
Articol de Alex Lancuzov, 08 Martie 2011, 07:45
Autostrada Bucureşti - Ploieşti rămâne un pod prea îndepărtat pentru Compania Naţională de Drumuri.
Cu un termen de finalizare depăşit de cel puţin doi ani, tronsonul de numai 62 de kilometri s-a blocat la ambele capete, Bărcăneşti şi Petricani.
Dacă în 2009 asfaltatorii au descoperit situri arheologice, acum bugetul de la "Drumuri" nu-şi poate permite exproprierile terenurilor cu preţuri piperate de lângă cartierele rezidenţiale Tunari şi Pipera.
În grafic sunt totuşi lucrările din Bucureşti pentru rutele care vor face legătura cu autostrada.
Pasajul de la Pipera - Barbu Văcărescu are deja fundaţiile turnate, şoseaua Pipera se extinde la şase benzi, bulevardul Aerogării este în plin proces de reabilitare iar spre şoseaua Petricani este în plan un pasaj peste intersecţia de la Doamna Ghica.
Singura soluţie de moment este scurtarea autostrăzii spre munte cu 6,5 kilometri şi preluarea traficului direct de pe centură la Ştefăneşti, unde pot fi amenajate două noduri rutiere.
Pentru şoferii din nordul şi estul oraşului nu ar fi o mare problemă pentru că de la Voluntari la Otopeni se merge pe patru benzi şi la intersecţii sunt pasaje supraterane, însă restul şoferilor vor pierde zeci de minute la volan până să intre pe autostradă.
Şi dacă Ministrul Transporturilor a recunoscut că Autostrada Soarelui nu va fi gata la vară, nici promisiunea de a merge pe o variantă modernă între A 1 Bucureşti - Piteşti şi A 2 Bucureşti - Constanţa nu va fi respectată în acest sezon estival.
Între cele două autostrăzi au mai rămas aproape 20 de kilometri, cu o singură bandă pe sens, iar lucrările de lărgire nici măcar nu au început.
Pentru porţiunea de sud situaţia este identică. Ieşirile din oraş au prioritate şi la orele de vârf coloanele de tiruri şi camioane se întind pe mai mulţi kilometri iar la intersecţiile cu drumurile naţionale pasajele trebuiau să fie gata încă din 2008.
Vremea nefavorabilă a întârziat şi deschiderea podului de la Otopeni iar din acest motiv carosabilul a cedat şi traficul se desfăşoară cu mare dificultate.
Mai mult, la pasajul de la Chitila, deschis anul trecut de 1 decembrie, se montează rosturile de dilataţie şi se merge cu restricţii. Noul termen de finalizare este de 15 martie.
Restricţii pe noul pod de la Chitila. Foto: Alex Lancuzov.