Tunelul pe sub Dunăre din Galaţi "e de fapt podul peste fluviu din Brăila"
Primarul municipiului Galaţi Marius Stan spune că vrea să retragă proiectul de construcţie a unui tunel pe sub Dunăre, între Galaţi şi malul dobrogean al fluviului.
Articol de Maria Măndiţă, Galaţi, 17 Martie 2015, 09:15
Primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, şi-a exprimat dezamăgirea cu privire la faptul că proiectul local de construcţie a unui tunel pe sub Dunare nu mai este viabil, în condiţiile în care masteraplanul României cuprinde construcţia podului de peste fluviu, ce se va construi la Brăila.
Edilul a adăugat că, totuşi, podul peste Dunăre nu se va construi mai devreme de 2030, un termen pe care Marius Stan susţine că îl are de la premierul Victor Ponta.
Consiliul Local Galaţi a votat, anul trecut, alocarea a 10 milioane de euro pentru realizarea unui studiu de fezabilitate denumit "Studiu tehnic şi realizarea unui proiect de construcţie al tunelului pe sub Dunăre".
Recent, pe SEAP a fost postat anunţul pentru realizarea studiului de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre, pentru care municipalitatea este dispusă să aloce initial 5,6 milioane de euro de la bugetul local. Totuşi, în condiţiile în care în masterplanul României pe transport a fost inclus un proiect concurent tunelului (construcţia podului de peste Dunăre, de la Brăila), subtraversarea fluviului devine un proiect inatractiv pentru investitorii privaţi, iar alocarea, din bani publici, a 5,6 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate ar putea fi penală în condiţiile în care acest studiu nu va avea o finalitate, a mai spus Marius Stan, anunând că cel mai probabil va retrage intenţia de construcţie a tunelului.
9 kilometri de tunel
Marius Stan a adăugat că podul de peste Dunăre, care se va construi la Brăila (conform masteraplanului), pe fonduri europene, nu va percepe taxe de traversare, spre deosebire de tunel, care va avea taxe, fapt care transformă acest al doilea proiect în unul neatractiv pentru investitori.
Potrivit lui Marius Stan realizarea tunelului pe sub Dunăre, nu a beneficiat nici de susţinerea parlamentarilor gălăţeni şi nici de susţinerea Guvernului care nu l-a inclus în Masterplanul de Transport trimis la Uniunea Europeană, spre deosebire de cel privind podul.
Proiectul dorit de edil vizează realizarea unui tunel cu bani privaţi care să subtraverseze fluviul Dunărea între municipiul Galaţi şi judeţul Tulcea. Costurile pentru această construcţie care măsoară în total 8,9 kilometri au fost estimate la circa 200 de milioane de euro fără TVA.