Transportul în comun, privatizat la Râmnicu Vâlcea
Primăria doreşte astfel să reducă cheltuieliile societăţii de transport în comun.
Articol de Ana-Maria Cîrstea, Râmnicu Vâlcea, 30 Ianuarie 2010, 11:19
Primăria Râmnicului vrea să reducă cheltuielile societății care asigură în momentul de față transportul în comun pe rază municipiului Râmnicu Vâlcea prin privatizare.
Decizia a fost luată că urmare a sumelor destul de ridicate alocate anual din bugetul local, respectiv 12 miliarde de lei, pentru subvenționarea biletelor pentru toți pensionării, indiferent dacă aceștia călătoresc sau nu în municipiu.
Pentru reducerea cheltuielilor, municipalitatea va impune firmei care va câștiga licitația să acorde pensionarilor o cartela electronică și în funcție de câte călătorii vor fi efectuate pe această, pensionării își vor primii banii din partea Primăriei. În acest fel, municipalitatea va subvenționa doar pensionării care călătoresc cu transportul în comun pe rază municipiului Râmnicu Vâlcea.
Potrivit lui Florian Borză, directorul actual al ETA, societatea este una care trebuie să funcționeze indiferent dacă este operată de stat sau de un privat.
În prezent societatea ce aparține primăriei are 40 de autobuze, din care doar 10 sunt de ultima generație și asigură un confort decent. Restul de 30 de vehicule sunt, potrivit celor de la ETA, fabricate în anii 80 și trebuiau demult casate.
În schimb râmnicenii plătesc pentru un bilet mai mult decât nevetistii din Craiova sau București. Astfel, dacă în Capitală o călătorie se taxează cu 1,30 de lei, iar în Craiova biletul costă 1,5 lei, navetiștii din Râmnic plătesc câte 2 lei pe bilet.
De gratuitate se bucură pensionării vâlceni de peste 62 de ani, iar de o reducere la jumătate a prețului beneficiază elevii, dar și pensionării sub 62 de ani.