Top 10 vânzări autoturisme în România în anul 2010
Vânzările Dacia înregistrate în anul 2010 în întreaga lume s-au ridicat la aproximativ 350.000 de unităţi, în creştere cu 12 la sută faţă de cele din 2009, a afirmat directorul comercial Dacia, Fabrice Cambolive.
Articol de Răzvan Stancu, 10 Ianuarie 2011, 11:27
În anul 2010, vânzările Dacia înregistrate pe toate pieţele s-au ridicat la aproximativ 350.000 de unităţi, cu 12 la sută mai mult faţă de cele din 2009, a afirmat direcorul comercial Dacia, Fabrice Cambolive.
Aproximativ 1.300.000 de autoturisme Dacia circulă în prezent pe întreg mapamondul.
În lume, în anul 2010, modelul Sandero a fost comercializat într-un număr de 150.000 de unităţi, fiind urmat de Logan berlină şi MCV cu 130.000 de unităţi şi modelul Duster cu 70.000 de unităţi, acesta fiind comercializat din iunie 2010.
Dacia a avut o cotă de 32% pe piaţa românească în anul 2010, pentru modelul Dacia Duster fiind lansate peste 100.000 de comenzi în Europa, acest model primind titlul de maşina anului în România în anul 2011.
"În România, Dacia a vândut, în 2010, 36.730 de unităţi în total, ceea ce indicã o cotă de piaţă de 31,7%. Modelul Sandero a fost vândut în 3.047 unităţi, Logan - 28.857 şi Duster - 4.826 unităţi", a spus reprezentantul companiei.
Dacia a înregistrat vânzări remarcabile în Franţa, cu 110.000 unităţi vândute, pe anul 2010, ocupând locul patru în Hexagon ca mărci vândute.
Tot în anul 2010, în Germania s-au vândut 40.000 de autoturisme Dacia acelaşi număr fiind înregistrat şi în România, unde marca s-a comercializat într-un procent important prin intermediul programului Rabla.
Alte mărci de autoturisme comercializate pe piaţa din România
Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, în perioada ianuarie-noiembrie 2010, Dacia este urmată la numărul de autovehicule vândute pe piaţa românească de marca Renault care are o cotă de 9011 de autoturisme comercializate. Pe următoarele locuri se află Volkswagen cu 8859 de unităţi vândute şi Skoda cu 8471 de autoturisme.
Conform datelor oferite de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile(ACEA), marca Dacia, în primele 11 luni ale anului 2010 a ajuns la o cotă de piaţă de 1,9% în Europa.
Piaţa europeană de profil a înregistrat o scădere cu 5,7% de la circa 13 milioane de unităţi în 2009 la 12,35 milioane de unităţi în 2010.
Potrivit ACEA, pe anul 2010, Volkswagen este lider pe piaţa europeană cu o cotă de 11,3%.
Top 10 vânzări autoturisme în România în primele 11 luni ale anului 2010. Sursa: Asociaţia producătorilor şi importatorilor de automobile(APIA).