"Telegondolă" şi "benzinării electrice" pentru bucureşteni
Consilierii municipali au votat participarea Bucureştiului la un proiect european de introducere a cabinelor suspendate de transport public.
Articol de Ionuţ Iamandi, 27 Aprilie 2013, 15:45
Consilierii municipali au adoptat, în şedinţa de sâmbătă, un proiect de hotărâre privind participarea Bucureştiului la un proiect care presupune atragerea de fonduri europene pentru construirea unor "linii de transport suspendat".
Potrivit Agerpres, cabinele de transport public pe cablu vor fi la o înălţime de 10-15 metri şi ar urma să aibă staţii la nivelul străzii, în mall-uri, gări, aeroporturi sau alte puncte pe care municipalitatea le va stabili.
Primarul general a susţinut acest proiect.
"Este ultima propunere gândită de către europeni. În condiţiile în care am fost invitaţi, noi rămâne să prezentăm mai multe propuneri de trasee şi costuri.
"Este o iniţiativă a englezilor. Nu văd de ce nu am participa la lucrul ăsta", a spus Sorin Oprescu citat de Agerpres.
Primarul şi consilierii au susţinut că "o firmă din Anglia", Overland Transport Systems, este cea care a făcut această propunere PMB, UE urmând să pună la dispoziţie fonduri pentru construirea unor astfel de mijloace de transport.
Căutarea pe internet a firmei indicate de primarul general nu a întors niciun rezultat. Singura companie cu acest nume apare într-un registru electronic de firme, însă sediul ei este în Florida, Statele Unite.
O propunere identică de construire de telegondole a fost primită şi de către primăria Chişinău.
Staţii la mall
Potrivit hotărârii CGMB, cabinele suspendate vor putea transporta cel mult patru persoane, greutatea maximă ce va putea fi transportată este de 400 de kilograme, viteza medie de transport este de 50-70 de kilometri pe oră, iar numărul maxim al călătorilor transportaţi pe oră, pe fiecare direcţie de mers, este de aproximativ 5.000 de persoane.
Telecabinele vor utiliza o sursa electrică externă, acestea urmând să se succeadă la o distanţă de zece metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalaţie de încălzire, aer condiţionat, cu camere de supraveghere video în interior sau în exterior.
Potrivit descrierii făcute de consilieri, selecţia destinaţiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoaşterea vocii.
Liniile - traseu se ramifică şi coboară în zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces uşor, fie de la nivelul străzii ce are corespondent traseul, fie în incinta marilor centre comerciale, a gărilor, a terminalelor de aeroporturi sau alte puncte pe care municipalitatea le va stabili.
Proiectul a fost adoptat cu 30 de voturi pentru şi 15 abţineri.
"Staţii-pilot de alimentare a automobilelor electrice"
Consilierii municipai au votat şi un proiectul-pilot de încurajare a dezvoltării automobilului electric.
Conform proiectului, urmează să fie amenajate 24 de locuri de parcare identificate în vederea înfiinţării a şase staţii de alimentare a automobilelor.
Consilierii au spus că printre avantajele maşinii electrice se numără reducerea dependenţei de carburanţi, diminuarea gradului de poluare şi construcţia unei infrastructuri, având în vedere că acestea vor necesita echipamente speciale, precum bateriile electrice.
Consilierii bucureşteni au mai argumentat că după ultimele progrese în domeniul acumulatorilor şi având în vedere creşterea preţului petrolului şi prognoza, în creştere, pentru anii următori, se estimează că până în 2020, 90% dintre autovehiculele noi până la 3,5 tone vor fi electrice.