Slănic Prahova, din nou pe harta căilor ferate
Slănic-Prahova a reintrat pe harta căilor ferate din România. După o pauză de patru ani, podul care face legătura între localitate şi Ploieşti a fost redeschis circulaţiei.
22 Iunie 2011, 20:16
După aproape patru ani, Slănic-Prahova a reintrat pe harta căilor ferate din România.
Podul care face legătura între localitatea prahoveană şi Ploieşti a fost redeschis circulaţiei.
Primul tren care a marcat reluarea traficului feroviar a circulat pe acest tronson, marţi 21 iunie, la ora 4:35.
Din toamna anului 2007, trenul de Slănic Prahova nu mai ajunge în localitate, ci se opreşte cu 11 km mai înainte, la Poiana Vârbilău şi totul din cauza unui pod feroviar care trebuia reparat, având slăbită structura de rezistenţă.
Sistarea traficului feroviar în zonă a afectat nu doar "navetiştii" din Slanic care veneau sa lucreze în municipiul Ploiesti, ci mai ales activitatea Salinei din localitate.
În perioada în care trenurile nu au mai putut "trage la rampa de încărcare" a salinei, producţia a scăzut de la 230.000-250.000 de tone pe an, la numai 120.000 de tone.
Exportul a fost şi el restrâns doar la nivelul beneficiarilor care puteau transporta pe cale rutieră sarea sub formă de bulgari.
De asemenesa, se estimează că reluarea traficului feroviar va relansa şi turismul în zonă.
Valoarea investiţiei se cifrează la aproximativ 7 milioane lei şi a fost susţinută de Ministerul Transporturilor.
Linia feroviară Ploieşti-Slănic este, din punct de vedere al vechimii, a doua cale ferată din România, construită şi dată în folosinţă în anul 1883, după ruta Bucureşti-Giurgiu.