Situaţie critică pe Dunăre
Insula Mare a Brăilei este izolată, după ce sloiurile de gheaţă au distrus două pasarele de acostare pentru bac şi au dislocat două pontoane. În ultimele 24 de ore, debitul Dunării a crescut.
Articol de Costi Dumăscu, 05 Martie 2012, 09:52
Pe Dunăre, situaţia este în continuare critică.
În zona Portului Galaţi, 120 de barje ar putea fi purtate în derivă, din cauza podului de gheaţă venit dinspre Călăraşi.
Trei nave civile şi remorcherul maritim de salvare "Grozavul" au acţionat toată noaptea pentru spargerea podurilor de gheaţă.
În Constanţa, punctele de atenţie sunt digul de la Vadul Oii şi câteva locuinţe din zonă ce riscă să fie inundate.
Transportul cu bacul între Ostrov şi Călăraşi a fost reluat iar potrivit corespondenţilor Radio România Actualităţi s-au reluat şi cursele cu bacul şi în zona Galaţiului chiar şi pentru autovehicule, dar numai pe timpul zilei, pentru a putea fi evitate eventualele sloiuri.
Insula Mare a Brăilei este în continuare izolată, după ce sloiurile de gheaţă au distrus două pasarele de acostare pentru bac şi au dislocat două pontoane.
Potrivit corespondentului Radio România Actualităţi, Gina Bahor, în Insula Mare a Brăilei, în cele două localităţi, Marasu si Frecăţei, locuiesc 6 mii de oameni.
În ultimele 24 de ore, debitul Dunării a crescut, lucru care se aşteaptă să se întâmple şi în orele următoare.
La sediul Căpităniei Portului Cernavodă a fost constituită o nouă celulă de criză pentru monitorizarea problemelor de pe Dunăre.
La Călăraşi, o altă navă se află în pericol să se scufunde şi o dată cu ea, încărcătura poluantă de la bord.
Potrivit corespondentului Radio România Actualităţi, Daniela Mihalache, Dunărea riscă să fie poluată cu hidrocarburi, din cauza unei barje care este prea mult înclinată şi stă să se scufunde.
Barja aparţine navei "Attila", aflată sub pavilion moldovean şi transportă 1100 tone de gazolină.
Aceasta se află prinsă între mal şi apă şi după ce s-a încercat tragerea ei în apă, nu s-a reuşit.
Gazolina va fi transferată pe un şlep, iar după aceea se va încerca tragerea barjei pe apă.
Ca măsură de precauţie, echipe ale Gărzii de Mediu şi Apelor Române au întins un baraj absorbant, care să împiedice eventualele scurgeri de gazolină.
Prima navă s-a scufundat la Călăraşi, în zona Chiciu, în urmă cu o săptămână, după ce un pod de gheaţă s-a rupt.
Marinarii au reuşit să se salveze în ultimul moment.