Şantierul Naval din Constanţa a împlinit 120 de ani
În cei 120 de ani de existenţă, Şantierul Naval din Constanţa a construit şi livrat 450 de nave, din care 82 de nave pentru piaţa externă.
05 Octombrie 2012, 19:02
Şantierul Naval din Constanţa aniversează vineri 120 de ani de existenţă şi zece ani de la privatizare.
Este unul dintre cele mai mari porturi de construcţii şi reparaţii de nave din Europa şi este accesibil pe cale maritimă prin Strâmtoarea Bosfor.
Asigură slujbe pentru numeroşi locuitori din zona litoralului Mării Negre, iar muncitorii săi nu au organizat niciodată vreo acţiune grevistă.
Prezent la festivităţi, preşedintele Traian Băsescu i-a acordat şantierului o decoraţie, "în semn de înaltă apreciere pentru contribuţia deosebită la dezvoltarea economică a României".
Naşterea Şantierului Naval Constanţa este strâns legată de dezvoltarea economică a României după Războiul de Indepedenţă.
Facilităţile oferite comerţului prin începerea în anul 1886 a construcţiei căii ferate Bucureşti-Feteşti, care făcea legătura cu linia Cernavodă-Constanţa, şi construcţia în perioada 1890-1895 a podului peste Dunăre la Cernavodă au tranformat portul românesc de la Marea Neagră într-unul dintre cele mai importante din Europa.
Ca o consedinţă firească, în anul 1896 au început lucrările de modernizare a portului.
120 de ani "fără acţiuni greviste organizate"
În cei 120 de ani de existenţă, Şantierul Naval din Constanţa a construit şi livrat 450 de nave, din care 82 de nave pentru piaţa externă.
La acestea se adaugă un volum uriaş de lucrări de reparaţii executate la peste 5.000 de nave.
Unitate emblematică pentru Constanţa, Şantierul Naval a contribuit la formarea profesională a peste 30.000 de specialişti.
La şantier lucrează 1.372 de persoane şi 400 de subcontractori, iar salariul mediu lunar este de aproximativ 2.000 de lei.
Anul acesta, Şantierul Naval a atins un record social de invidiat: 120 de ani fără acţiuni greviste organizate.
Deşi viaţa sa a fost marcată de numeroase perioade critice, care au generat tensiuni în rândul angajaţilor, întotdeauna conflictele au fost soluţionate la timp, înainte de a se ajunge la greva declarată.
Deşi suntem în criză, 2012 este anul relansării construcţiilor noi la Şantierul Naval.
Este vorba despre un nou proiect propriu: tancul petrolier de 50.000 tdw.
Intrarea în forţă a primului contract se va derula începând cu luna noiembrie a acestui an, ceea ce înseamnă locuri de muncă asigurate pentru toţi angajaţii şantierului.